Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Ålandshälsningar

Hälsningar från ett lite kyligt Åland... Kyligt endast på utsidan...på insidan är det hur varmt och kärleksfullt som helst. Det har redan hunnit bli onsdag, dag 3 av 7 här på Åland. P.g.a. det kyliga vädret har vi inte kunnat bada så mycket, och en kall vind blåser som vanligt här så något strandbadande har det inte varit tal om, så därför tog vi simkläderna med oss idag min dotter och jag och uppsökte Mariebad.... lite Tropiclandia aktigt men faktist roligare. Lite shopping på stan hann vi också med.

Vi bor hemma hos min vän och hon har alldeles för underbara barn... 3 och 1 år. Ikväll lyssnade vi alla på youtube och vi rockade lös till " Feeling Hot Hot"... Vilka "moves " dom har...så spontant och fullt ut så man blir bara glad. När jag bytte till en annan låt kom 3 åringen fram och sa : "Jag vill INGA höra den där... jag vill höra den hot,hot...." Och nu pratar min dotter och jag bara om INGA... "Jag kan INGA det där.."

Vi behöver smita iväg lite nu och då min dotter och jag, för att få vara på tumis på vår semester... och vi får låna familjens bil så här rattar jag på som värsta Ålänningen... har lärt mig hitta ganska bra här redan... och det är för att jag kurvar på så alldeles för att hitta pakeringsplats... vilka finns alldeles för lite här eller så hittar JAG inte dom. Idag irrade jag runt för att hitta ut till rondellen och min dotter frågade..."HITTAR du hem mamma...på riktigt alltså..?" Har ännu inte krockat eller backat på någon/något.. och det är en gudagåva...:)

Det är sådan gåva att få vara med barnen som man annars inte träffar så mycket, och jag tar hand om dem lite nu och då så min vän slipper på ärenden, jag ser efter dem ensam nu inatt när min vän jobbar natt. Och mitt konstaretande jag haft i tidigare inlägg har visat sig vara sanning: Man får så många barn man har nerver till. :)Den ena är snabb och påhittig och den andra är snabbare OCH sätter mycket odefinierbart i munnen....hade jag inte min ordningspolis och så vuxen dotter hade jag blivit mycket svettigare. Hon har gjort ett så duktigt jobb med dem idag så jag är såå stolt över henne... hon agerade storasyster fasän hon inte har någon egentlig erfarenhet av det.Hon hojtar: "Hon har nåt i munnen"... "Nu far han ut utan skor"o.s.v. Njää, faktist..det har gått riktigt bra och dagen slutade med lite bajs humor och skratt ätandes ostbågar.....Konstigt hur många kombinationer man kan hitta med bajs... "Bajs-berg", bajs-prupp, bajs-klunt.....:)

Imorgon kommer min man ner med färjan och det ska bli roligt att få hit hela familjen... så ska vi göra lite tillsammans också.. flera dagar är kvar att njuta på.. väntar bara på lite varmare väder så är allt perfekt. Nu ska jag sätta mig ner och njuta ... av tystnaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar