Summa sidvisningar

torsdag 29 september 2011





Tycker om den här...refrängen borde sjungas här hemma ibland då jag är trött och "knärro"...

Jahaa...ledig dag då äntligen... finns såå mycket jag borde göra ...men ...nääee.. ganska rogivande att sitta här också men den stoor kaffekopp och bara njuta av tystnaden nu när Emma är i skolan.

Har flera stickprojekt på gång nu så jag kunde sticka tills händerna värker ...om jag hade velat... jul är på kommande så jag ..fördereder så att säga. Emmas Pippitröja är klar.. bilder kommer när jag är klar med ihoptagningen. Sockor stickas förbrilt i garnet "fabel" av dropsgarnen jag beställt. Lite tunnare garn så det passar bra just nu i höst. Det bästa med färdigt randade garn är att jag inte behöver räkna mönster eller byta garn.




Här är några av kommande projekt... det rosa uppe ihörnet ska bli en "pälsbollsmössa" åt min dotter, ännu inte påbörjad. De små sockorna ska ges som "välkommen till världen-present" och de påbörjade är åt min dotter. Flättröjan tar jag i när jag är skärpt och orkar räkna varv och mönster. Till helgen ska jag och min syster till hantverksmässan i sejnäjoki och det ska bli såå kul... tippa jag ska krama nystan. Borde ta tjänstledigt för att sticka ... så så där tre-fyra månader.

Nu har jag även fått nått annat på hjärnan...och det är att jag önskar mig en liten sädeskvarn... att få mala mitt eget mjöl... Fick en påse av en vän som har just en sån och jag kan bara säga wow...vilken skillnad. Hon förklarade att sädeskornat är uppbyggd så att när man fabriksframställer mjölet så försvinner alla näringsämnen ur kornet på ett huj... så nästan inget finns kvar.. de köpta påsarna är således endast stärkelse kvar. Hon malar sitt eget mjöl alldeles just innnan hon använder det...och smaken är såå mycket bättre..och det kan faktist intygas. Jag bakade lingonrutor av mjölet jag fick och smaken var inte av denna världen. ... så nu ska jag börja forska var jag kan införskaffa mig en sådan. Hon beställde sin från Tyskland men jag borde utforska prisskillnaden. Vi ska se....

Vi har annars också kommit lite längre vad gäller vårt "stor projekt".. Ritningen är nu inlämnad åt vår ritare Andreas, som var hit denna vecka och fick mått och förklaringar hur vi vill ha vår sommarstuga. Så det ska bli spännade att se hur den börjar se ut på papper. vi får vänta och se.
Tills nästa gång.... ha det bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar