Summa sidvisningar

onsdag 23 mars 2011

Ide` torka och tankar på annat håll

Ide torka på skrivarplanet....

Har haft mina tankar på annat håll på sistone. I mina tankar spelar ännu musiken ur musicalen Les Miserables. Jag vet inte vad det är som griper mig så helt med den. Historien, musiken , skådespelarna, den lilla intima teaterscenen som gör det möjligt att känna att man nästan är med i historien. Det känns som att man riktigt....saknar det... fysiskt! Jag försöker skaka det av mig men kommer inte över det. ...ja trour ja haar na feil..faktist. Den musikalen har berikat mitt liv så till den milda grad... Skulle kunna se den hur många gånger som helst...vilket djup i berättelsen...

När Jean Valjean har möjlighet att för alltid göra slut på sin förföjare till polis som låtit honom lida i 19 år i fängelse .... och sen inte gör det... visar bara på godheten som ryms i den mannen".... Jag saknar honom på RIKTIGT!

Vardagen har börjat ohjälpligt ändå denna vecka. Jobbat kroppsligen men mina tankar är kvar i Åbo, har svårt att koncentrera mig. Måste återkomma till bloggen då jag kan tänka på annat....kanske nästa år eller året därpå... vi får se...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar