Summa sidvisningar

torsdag 3 mars 2011

Frö-optimist

Torsdag redan... veckan går fort. Vackert väder även idag, det är roligt. Blir liksom glad i själen av det.

Idag packade vi ryggväskan med varm kakao och gick ut på isen strax nedanom vårt hus. Vi följde ett scoterspår så det var lättare att gå.  Vi knäppte lös vår hund och som hon sprang.. njöt av friheten. Vi hittade några stubbar i utkanten av en skog där vi satte oss i solskenet och åt vår matsäck. Det blev riktigt varmt när man var i lä och solen sken. Det liksom luktade vår i luften.

Det som var kvar av eftermiddagen följde jag vårkänslan och sådde lite frön som jag inhandlat. Jag frö-optimist men inte plant-optimist. Det vill säga att när våren kommer handlar jag frön i massor och tycker alltid att de sätter väldigt lite frön i påsarna nu förtiden. Sen vårdar jag ömt och vattnar och pysslar. Sen exploderar det och jag har enormt med plantor som borde planteras en och en i varsin kruka. Har sen varken krukor eller utrymme för såå herrans många plantor som det blir. Men fast jag är urled mängden plantor sen så ska de i jorden och därmed BASTA! Har planterat lite violer, panseer och stockros.

Torsdag på sportlov innebär ju för de flesta barnfamiljer "Onnis runda". Inte för vår del i år faktist. Emma har varit med två år i rad men ville inte vara med iår. Hennes kommentar var endast: "Men mamma jag har redan två stycken medaljer, vad ska jag med en till för"? Och den frågan var helt befogad så det hoppade vi över iår.

Har läst ut boken Eat, Pray Love idag och kan rekommendera den varmt. Känns lite sorgligt att behöva lämna Lizz och Ketut och den snygge passionerade brasilienaren, de har blivit mina vänner och känns nästan som om jag tagit farväl av dem idag. ... Kan inte börja på någon ny bok än ikväll känns det som, måste smälta den här först. Tar min sticksöm istället. Blir en barnkofta i lila med mönstrat ok för en tös på Åland som fyller 1 år nu i Mars.

Ledig ännu helgen så hinner göra massor än ...I LIKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar