Summa sidvisningar

söndag 27 mars 2011

Helga vilodagen

En ledig dag..... Jag älskar att vara ledig en söndag. Då är det accepterat att vara lat. Det är jag annars också men är det söndag så FÅR man vara det. Vi for hela familjen ut på en promenad från morgonen. Riktigt uppfriskande faktist. Min man stod för söndagslunchen som blev suuper. Unnade mig en välbehövlig betraktande av ögonlocken från insidan... Bra dag men den har gått fort. Kanske för att man vred klockan frammåt en timme sista natt. Käns faktist av att man förlorat en timme någonstans.

Tänkte idag en stilla tanke att jag kanske skulle avsluta sorgeperioden och gå vidare i musikväg idag... Har bara hört på musiken ur "Les Miserables sen jag kom hem.... Men det gick inget vidare. Hade upp spotify... lyssnade på en slumpvis vald toplåt därifrån men det blev ingen höjdare och jag återgick till min musical. Det är bara att konstatera allt har sin tid... och jag kan inte gå vidare än.. om någonsin. På sant..!

Hörde om ett hastigt dödsfall igår och jag tänkte hela dagen på hur skört livet ändå är. Man tar det förgivet. Ringde upp min mamma i går och sa jag tänkte bara ringa och säga att jag tycker om er. Man borde göra det oftare... ta hand om varandra och säga hur mycket man uppskattar deras plats i ens liv. Jag vet inte om mamma funderade vad som kom åt mig men å andra sidan är hon ganka härdad vad gäller lite tokiga infall lite nu och då... Har aldrig varit riktigt som de andra barnen ...:)
I Onsdags ringde jag henne och sa att "Nu tycker jag faktist att hon kunde ringa mig och höra hur jag har det då vi inte hörts på länge"... Sen la jag på.... Hon ringde upp full i skratt... när jag svarade: "Men hej.. Är det du? Vad länge sen..Roligt att du tänkte på mig och ringde... ."....

Veckan börjar passligt med en ledig dag imorgon... Ska sitta och beundra min Hoya lacunosa som har knoppar... borde ta hela dagen. Bilder kommer sen när den slår ut.... åh du store tid!

1 kommentar: