Summa sidvisningar

söndag 13 mars 2011

Det övergivna huset

Helgen nästan över. Lördagen började med solen som gnistrade i snön....jag vaknade utvilad och det var ljust i rummet och det luktade kaffe i köket. Som vanligt var jag den sista att stiga upp en lördag morgon. Har ni märkt att våren är på väg? Härliga tid.

Jag tog med mig hunden ut på en promenad. Det var så härligt att se solen skina mellan träden i skogen. När man stod still så kunde man riktigt känna på tystnaden, förutom fåglarna då, som redan börjat sjunga sina vårsånger.
Jag går alltid till ett övergivet och gammalt hus längs med vägen. Jag vet inte varför men jag bara älskar det huset.... jag kan inte förklara det men om det är så att man levt ett tidigare liv så har jag bott där. Det är konstigt. Jag har en känsla av att se mig bo där, gå genom rummen, stå i köket där och sätta mig i soffan i vardagsrummet... har aldrig haft en sån känsla för nåt hus tidigare. Jag går alltid ner till huset och står och tittar en stund, fantiserar att jag ser vår bil på infarten Våra blommor och gardiner i fönstren. NU får ni inte tro att jag inte tycker om mitt eget lilla hus lika mycket men det är nåt speciellt med det där gamla övergivna gråa huset ...Tycker det är rätt tråkigt att det en gång för länge sedan lämnades. Huset liksom längtar efter liv...att någon skulle använda det. Om dom där hemma ibland undrar vartåt jag gått hittar de mig alltid där.... Jag föreslog Johan att vi kunde ju köpa det och bo där vintertid och bo i detta hus sommartid.... men jag kan inte förstå då han tyckte inte det var så ekonomiskt...konstigt..:)

På e.m fick jag hjälp med min dator och att installera den nya printern vi köpt...så Tack Jonathan! En värdefull källa av it-info vi har i den killen.

Hade den första av två vaknätter i natt... mitt i melodifestivalen...jyst tyypiskt! Men va kan man?.... Har spelat in det och vet redan vinnaren "Vi fick som vi ville, det blev våran kille"! Erik Saade. YES!. Jag blev uppdaterad via sms under kvällen av min trogna melodifestivalen-kompis syrran! Nästa år blir det chipskväll tillsammans. .... då önskar jag kvällen ledig...sääkert!

Sovit dagen idag och efter en promenad i solen och matlagning ska jag igen börja ställa mig till natt 2/2.  Förkylningen har hittat min man i helgen så det vore bra att ha en isolerinskammare...jag SKA iväg till Åbo på lördag! Så här spritas det både invändigt och utvändigt.... jaa inte överdrivet invärtes men en konjak kork är bra i förbyggande syfte...har jag hört.

3 kommentarer:

  1. Bara en kork, så står det inte på min flaska :P

    SvaraRadera
  2. Vi behöver ju inte vänta till Sveriges nästa melodifestival. Vi kan ju faktiskt äta chips och rocka lös till den stora festivalen från Düsseldorf i maj, om vi riktigt vill...

    SvaraRadera
  3. Jamen det tänkte jag inte på...det kan vi göra absolut.... vilket datum var det?? Jag handlar chips och du handlar dippet...OK? Sen "Let the show begin"....

    SvaraRadera