Summa sidvisningar

lördag 5 mars 2011

För en stund liten igen......

Vaknade idag av en känsla av hemlängtan.... Visst var jag hemma  hos min egen familj men jag hade en stark längtan av att fara hem...hem till mitt barndomshem. Jag får ibland en känsla att jag vill HEM...jag vill bara HEM! .

Jag ringde mamma och sa att jag kommer HEM idag. Hon sa "dörren är öppen Kom bara"....  Jag meddelade övriga i min familj att jag sticker hem ett slag och min man är van vid att jag ibland bara måste hem ibland så han sa bara hej då....
Det känns såå bra att bo så nära min hemgård att jag har möjlighet att "få mina skov". När jag kom hem tittade mina föräldrar först en stund runt om mig på dörren jag just stängt och en fråga kommer alltid om min dotter inte är med, som om hon plötsligt skulle träda in genom dörren jag just stängt framför näsan på henne.  Men jag sa "det är BARA jag... JAG ville hem är det OK?!  Och visst var det det.

Jag drack kaffe med mamma och vi pratade och pratade... precis som förr i världen, förr i världen då man bodde hemma och inte hade eget hus med eget ansvar och egna räkningar och inte var mamma själv. När man idag har dottern med till sina föräldrar får man då minsann vänta på sin taltur och får lite mindre uppmärksamhet. Det var skönt att äntligen få prata med mamma till punkt.  Mamma och jag tog en promenad som vi två gjorde mycket förr.... och bara var tillsammans. Det var en bra dag idag. Vi gjorde inte så mycket men vi hade kvalitetstid...tillsammans.

Det  slog mig när jag körde hem att min längtan att ibland åka hem också är en längtan att få leva i en annan roll än den man har varje dag.  Jag är hustru, syster, mamma, vän,  sjukskötare och fortfarande min mammas barn och ibland bara måste den här 32 åringen bara få vara min mammas barn.  Sen när jag tankat lite egen tid körde jag hem och redan på väg hem i bilen blev jag igen den ansvarsfulle mamman med eget hus och egna räkningar och ansvar men för några timmar fick jag vara liten igen....och DET behövde jag.

3 kommentarer:

  1. Nåja sis! Nu har du ju fått en skön stil på din blogg. Vem ska du tacka för det då? Inser att vi använder samma teckensnitt och lite liknande stil på våra bloggar.
    Jag var också "hem" igår på väg hem till Vasa från Levi. Åt mammas goda mat och fick muntur ibland.

    SvaraRadera
  2. Tack för det sis..... tack för tipsen. Bloggen är under bearbetning, kommer säkert att utvecklas med tiden, men den är helt ok så här också. Vi har lite liknande stil.. kanske vi har lite liknande smak. Jag ville få min blogg att se lite handskriven ut, lite barnsligt över det hela eftersom bloggrubriken tangerar lite barnslighet. Den är ok så här faktist. Roligt at jag fått en kommentar... får aldrig det så jag tror inte så många bemödar sig att läsa den. Så tack för det!

    SvaraRadera
  3. Jag följer dig, du är ju aktiv skribent ju. Och inte stör det mig att vi har liknande stil på bloggarna, det var nu bara en kommentar. Min syblogg är ju också ännu under bearbetning, men snart börjar jag vara nöjd med den.

    SvaraRadera