Summa sidvisningar

fredag 18 mars 2011

Åka bort ångest

Så var den då här...veckoslutet som jag väntat på länge. Jag kommer mig äntligen iväg på en egen liten veckosutsresa men min bästa vän. Vi ska äta gott, shoppa, prata... prata och prata, utan avbrytningar, barna gråt eller tidsbrist....nämnde jag att vi ska prata...
Åker iväg med nattbussen inatt. Det är konstigt med mig. Jag tycker om att planera resor...i huvudet och jag längtar bort ibland på resor som alla andra än jag har råd med. Sen när jag mot förmodan lyckas planera en resa så ju närmare jag kommer avresedatum ju mera nervös blir jag och dagen innan och samma dag man åker är jag ett nervvrak. Tankarna snurrar i huvudet. ... Jag måste liksom gruva mig för allt som KAN gå fel så att om jag råkar ut för något oplanerat som går fel kan jag tänka att" Jag visste" det... Och just innan jag åker kan jag tänka tanken att det är nog bäst att jag är hemma ändå.....

I mitt huvud har jag redan

1. Missat bussen.
2, Förirrat mig fel från busstationen till Åbo torg.
3. Fått kräksjuka och diarre på bussen.
4. Sovit alldeles för lite hela helgen så jag inte kan tänka klart när jag ska hitta rätt tåg hem
5. Har fel kläder med.
6. Missar tåget hem, eller missar tågbytet i Tammerfors.
7. Får inte upp dörren ut från tågvagnen vid avstigningsstationen och det är bara jag som ska av. ( Har förberett Johan på att om han ser någon kämppa vid tågdörren och jag inte stiger av... kör för tuusan till Kokola eller Uleåborg... vad gör man inte för kärleken tyckte jag men han tyckte att det finns gränser..:)

Om allt eller något av detta händer kan jag bara säga : Tänk det där VISSTE jag skulle hända.... Jag ska logga ut nu och lägga mig tidigt... så jag kan fortsätta oroa mig i sängen för om jag alls får tag i lite sömn innan bussens ankomst. Huvadådi... det blir länge till nästa gång jag åker bort. ... Men om nån frågar hur helgen varit på måndag kan jag med all säkerhet säga: Hur toppen som helst"....längtar till nästa gång...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar