Summa sidvisningar

tisdag 15 mars 2011

Frihet


Ledig dag... och vacker väder....och här sitter jag. Men det är nästan enda stunden jag får sitta ifred så nu tänkte jag uppdatera min blogg innan jag far ut en sväng.
  Idag är det den 15.3 och lönedag. Borde ställa till med en lönedagsfest med strutar på huvudet och tårta. Som jag väntat på denna dag. Allt är så dyrt nuförtiden....det är svårt att handla billigt.
Hade sovdag igår efter vaket.. vaknade med huvudvärk som vanligt men efter en STOR kaffekopp redde det upp sig.

Nu är jag ännu en dag närmare målet för mitt projekt "Hållas frisk till helgen". Fyra dagar kvar och jag jag håller tummarna. Försöker känna efter lite hela tiden och t.om. lite snor kan få mig lite nervös. Med förkylning kan man åka men inte med kräksjuka. Skräcksenarion vore också en sån där knackhosta som kommer i attacker.... då är man mest ett störande moment.


Jag kan irritera mig på när det verkar konstigt bland den lite äldre generationen blir förvånad att jag åker på nåt ensam..... inte konstigt alls för oss. Min man fick frågan igår "Jaha så du släpper nog iväg henne ensam?" Han hade på tungan att säga "Gåår det att säga Nej?"..... Han är gift med en Jeppobo och vet att om han skulle motsätta sig en resa skulle jag i ren protest åka längre och vara borta mycket längre. EN äldre tant frågade mig om jag nog kan lämna Johan ensam med Emma en hel helg? .... Vad är det för skitprat... Han är lika mycket Pappa som jag är Mamma och vårt hem är så pass jämlikt att alla har samma ansvar och ingen ska behöva passa upp den andra.... Jag har en sån underbar man som alltid gett mig friheten att leva ett självständigt liv och att göra det jag tycker är roligt... så tack och lov att jag inte levde "förr i tiden" med föråldrade värderingar om kvinnan vid spisen och barnet i famnen..... då hade jag valt att leva ensam..... Jag är gift och är mamma men jag är också bara Annika... kommer alltid att vara det.

Har ett roligt stickprojekt på gång som jag tänkte visa er. Fick nya mönstertidningar hemskickade nyss så nya projekt står på kö... men det finns såå mycket mönster och såå lite tid... tyvärr.Denna kofta är stickad i storlek 18 mån. Nu ut i solen..... och tanka lite egentid och D vitamin.

2 kommentarer:

  1. Jag har å ofta huvudvärk när jag vaknar efter vak.. Sonja tipsa me om att drick kaffe före jag går å sova, he gör hon alltid å slipper huvudvärkin.. Men hittills har jag vari alltför trött när jag kommer hem så det är bara sängen som gäller direkt... / Sara

    SvaraRadera
  2. Fest varje lönedag, skulle vara trevligt, fast lite rädd att man skulle äta upp det sista "överskottet" :P Men kanske bara en liten tårta inte skulle skada :D

    SvaraRadera