Summa sidvisningar

fredag 25 mars 2011

Skoldag

Fredag... Idag stod det skoldag på min dagordning... det var flera år sedan det gjorde det. Det var öppet hus i dotterns skola och jag fick följa med henne en dag i skolan. Det var faktist intressant att få vara med och se hur hon fungerar i skolan. Vi hade teckning, handarbete och modersmål..Och det kom över mig samma känsla som när jag gick i skolan själv hur lite jag tycker om rasterna.. Har aldrig tyckt om dem. Nu kändes det som om man just hade hunnit in så måste man igen klä på sig och ut i kylan bara... Huvadådi. Att min dotter med följe sen ville att mamma skulle leka "tippa".... jippie... NOT! Jag bara väntade klockan skulle gå fort så jag skulle få fara in och rasten skulle vara slut.

Hemma brukar jag vilja leka "sten"... det går ut på att man ska efterlikna en sten... sitta så stilla som möjligt så länge som möjligt. ...den tycker jag är jätte skoj. Det är inte det att jag är Lat, bara att jag inte är så bra på att leka ..egentligen, har aldrig varit det. Jag läste på en blogg en gång raderna: "Jag är ingen lektant, jag är bara mamma". Halleluja... det finns flera som jag. Tredje rasten sa jag att jag tyvärr inte kunde leka tippa mera för att jag har blivit så allergisk, en av barnen frågade för vad: Och jag sa för "tippa". De visste inte om de skulle tro mig riktigt. Så till slut kan man säga att dagen var rolig men rasterna har inte blivit nå roligare än då jag gick i skolan. Kan man bara inte köra alla timmarna i ett och sen fara hem tidigare föreslog jag åt min dotter när vi kom hem... Hon tittade på mig som om jag inte var riktigt klok.

Fredagen annars har varit ledig men jag känner att jag inte är på topp... Känns som om jag haft feber ett tag idag, värk i kroppen och så in till döden trött. Skulle bara betrakta ögonlocken från insidan ett tag i dag men vipps så hade en timme farit sin kos. Bara det inte blir värre är jag väl "back on track" imorgon. Nu har vi haft en skön fredagkväll med bastu, god mat och glass... Allt väl så långt. Ska i Jobb imorgon.

En del av mig skulle ha lust att packa och åka iväg med nattbussen även denna helg till Åbo och uppleva allt en helg till men lite realist får man väl ändå vara. Visst får jag väl ha längtan ändå...? If only...Ja veit int om ja kombe över e naan gang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar