Summa sidvisningar

söndag 27 februari 2011

O härliga semester tid

Vaknar till min dotters röst 13 tiden..... har öronproppar så jag hör inte riktigt vad hon säger men jag vet bara att det är mycket. Hör bara lösryckta ord, "fammos, kompis, Donna, pappa, kul......Allt kommer liksom på en gång utan punkt emellan.

Jag minns en gång tidigare före jul  då hon väckte mig efter en vaknatt en söndag kom allt på en gång.. " vet du idag har vi varit till fammos och..bla bla.... sen så vart pappa mommo sjuk så hon for med ambulansen och pappa har varit och hämtat julgranen kom ut och titta mamma!. Hon berättar inte direkt i viktighetsordning. Jag satte mig upp direkt  "Vaa, vem är sjuk...?" Hon svarade "Pappa- mommo men kom ut och titta på granen nu då mamma...:)

Jag vaknar upp efter den sista vaknatten nu ... nu är det som bäst. En veckas semester är framför oss. Emma rusar tillbaka ut,  tog endast en kort paus för att komma och väcka mig, och nu skyndar hon ut igen till sin lek. Livet är för härligt ändå, jag ligger och drar mig en stund innan jag börjar "dagen".

Vilket härligt ute väder det var idag. Tog med mig hunden och for ut på en motionsrunda med sparkstöttingen.... njaa för mig var det inte så tungt, jag behövde bara stå på idag, jag behövde bara hålla tungan rätt i mun för att hållas på vägen och undvika asfalten. Att man kan få sån fart ur en spark hade jag ingen aning om... jag tänkte i mitt stilla sinne att om jag kör på nåt grus nu så... är jag sjukskriven fram till semestern. Men det gick bra och kul var det.

Tittat det inspelade avsnittet av melodifestivalen från igår idag och jag bara älskar melodifestivalen... wow.. låtarna finns nu på svt:s hemsida och ljudet ekar i hela vårt hus. Får nya favoriter hela tiden... Vad Lasse Stefans gjorde där förbryllar mig en aning  men ok.Linda Bengtzing rätt bra men ingen chans i globen om nån frågar mig.

Kanske bara kanske man skulle hålla sig vaken och kunna se hela Wallander på Tv ikväll nu då... får ju sova imorgon. Ingen har lov att stiga upp före 9 imorgon hos Johnsons och alla ska klara wc besöken själva så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar