Summa sidvisningar

måndag 14 februari 2011

Vändagen och det kalla vädret....

Så hade vi då Alla hjärtans dag idag. Egentligen en helt vanlig måndag.För mig är denna dag mera av en "vän-dag". Jag försökte känna efter på morgonen om jag skulle av någon anledning känna mig mera romantiskt p.g.a. dagen. Som om känslan skulle komma på beställning någonstans ifrån men ..njaa det kan jag inte påstå.  Jag och min man har varit tillsammans i snart 17 år och vi behöver egentligen ingen särskild dag för att vara "gulla". Han lagade underbart god middag åt oss alla på lördag så det räcker faktist. Det är när jag får blommor en helt vanlig....tisdag som jag faktist uppskattar det mer än att få blommor på den förutsägbara dagen 14.2. .....Faktist.
Min bästa vän sänder jag alltid en tanke, ett samtal eller kort denna dag.. en bra dag att komma ihåg sina vänner på det är det.


Och sen hör det ju till att ha någon tanke om vädret..... Här är min:

"Det är lite kallare än vanligt"....             *tystnad*
         
Så där nu hade jag framfört mina tankar om det. Det ska debatteras överallt hur kallt det är och jag måste säga att visst deltar jag medlidsamt att så HÄR kallt får det ändå inte vara men egentligen stör det mig inte mycket.  Vi bor i Finland...har vinter som en årstid, och det ÄR  kallt. Inget nytt under solen egentligen. Jag kan bli irriterad på sådana saker som att någon städar undan saxen hela tiden precis när jag ska ha den, sånt får mig att flyga i taket. Den SKA ligga framme så vet jag var jag har den... Men vädret kan man inte göra så mycket åt. Det hjälper inte att upprört höja rösten ute på trappan och befalla den att skärpa sig. Jag går snällt ut och lägger i min motorvärmare ber en bön om att den ska starta när jag måste åka till jobbet och sparar mina agressioner till de små irritationsmomenten i livet... som att sax och tejp alltid är försvunna hos oss.....

Ha en bra Vändag alla "kompisar"

3 kommentarer:

  1. Ja, fast kylan är inte så rolig när man sitter i en iskall truck på en perrong på Stockholms Central och väntar på ett tåg som borde ha varit där för längesen... Får jag tillägga att det finns värme-aggregat i min truck, men då drar man ur all ström ur batteriet och får stå ut med omaket att byta till en sämre truck...
    That's Life as A Truckdriver in Stockholm

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå det Jan att alla inte är lika lyckligt lottade att få vara inomhus och jobba. Jag skulle nog inte vilja byta med dig av flera orsaker... för det första kan jag inte köra en truck... och sen allt det där stressande och mycket folk som springer i vägen hela tiden. Du gör det bra må jag säga..... Visst har du mössa och vantar på...? :)

    SvaraRadera
  3. Mössa och Handskar och Vinterjacka och Långkalsonger... Man skulle behöva en 3-skikts brandställ som är gjord för rökdykare.

    SvaraRadera