Summa sidvisningar

söndag 13 februari 2011

Bloggens namn....Välkommen till mitt enkla liv.....

Så var jag då äntligen...eller vad ska man säga..kanske "ändå" här på bloggen.
Har varit intresserad av det ett tag...länge faktist. Det har liksom både fashinerat mig som det har skrämt mig att ha en egen. Jag vill dela med mig av mina tankar och funderingar på samma gång som jag är väldigt förtegen om mitt privatliv och att släppa folk nära inpå mina tankar. Men efter moget övervägande har jag vägt för och nackdelar med en egen blogg och jag tänkte kasta mig ut och våga för en gångs skull... så här är jag: 32 årig Kvinna, lever ett helt vanligt "svensson" liv med man, en dotter  och hus, en hund två katter och två guldfiskar. Jobbar. Däremellan älskar jag det lilla i livet som stickning,att läsa böcker, spinning, jag samlar på "hoyor", jag älskar att umgås med min älskade lilla familj.

Mitt val av namn.....hmm bloggen fördröjdes med flera veckor bara för att jag inte hittat ett passande namn som på det hela skulle ringa in min personlighet och sticka ut som lite annorlunda....Jag vill absolut inte ta bara nåt ogenomtänkt... namnet skulle vara PERFEKT! En god vän gav mig en dag ett namn som jag kände i hjärtat var det jag sökt när hon uttalade det. "Lotta på bråkmakargatan"..... Hon kunde tänka sig att jag hade varit en liten Lotta när jag växte upp eftersom mycket av henne ännu lever kvar i mig. Och det är helt sant. Jag är LOTTA: En liten enträgen och envis unge som helst ska klara det mesta SJÄLV , övar mig tills jag kan det om någon törs säga att "det där klarar du aldrig". Jag är stolt över allt det jag  kan, säger precis som jag  har det men på ett enkelt och omtänksamt sätt, snäll, erkänner inte att man inte kan utan påstår att man kan det "i smyg"..... Så här är jag...Lotta....

Astrid Lindgens böcker är flitiga besökare i mitt hus nu med en dotter på 6- år hemma,  så Lottas  personlighet har alltid känts bekant på något sätt.

Hoppas helst någon hittar hit till min blogg...och kan tycka att jag helst har någon lite tanke att delge någon annan. Here we go.... Välkommen till min värld....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar