Summa sidvisningar

tisdag 22 februari 2011

Dagens bön

Min bön idag är längre tålamod, Öron som lyssnar och konsten att leva i nuet.

Har haft problem med alla tre dessa dagar.

Jag tror man är alla födda med ett visst mått av tålamod och jag måste ha stått sist i kön när de delade ut det. Jag beundrar dessa människor som tycks ha en tunna full av varan och bara öser ur reserven vartefter. Jag använder slut mitt på en gång och sen är det hänt... Efter två vaknätter kan jag då säga att min reserv är slut. Och när mitt lager är slut är det inte nådigt att reta upp mig, jag exploderar på en gång. Min kära man ser på mig på en gång så där dagen mitt i vaket att det är bäst att låta mig vara ifred...mest hela tiden och rida ut stormen. Jag älskar honom såå för det.  Kanske jag kan tanka lite mer under dessa lediga dagar som kommer. Nästa vecka är hela familjen Johnson lediga sportlov tillsammans...  ska bli skönt med kvalitetstid.

Lyssnandet är också ett problem...jag lyssnar men inte riktigt LYSSNAR! Med en dotter på 6 år i huset är det mycket prat i huset och jag blir mer och mer övertygad om att jag missar nåt viktigt nån dag om jag inte börjar lyssna... riktigt lyssna på vad hon säger. Vissa ord flyger bara runt i rummet och jag tar inte fast dem.  Säger mest bara "hmmm"..."va bra....." Det kommer en dag då jag missat nåt riktigt viktigt...det får jag jobba på

Sen till nuet: Läser en väldigt bra bok just nu.... "Eat Pray Love" med Elisbeth Gilbert. Tänkvärd och helt annorlunda än nån anna bok jag läst. Hon reser ut i världen för attt hitta sig själv, inte genom män eller karriär utan genom sig själv. Hitta det sanna jaget. ... Hon hittar det genom yoga och meditation, ingen dum ide faktist. .. då måste man sätta sig ner och bara sitta och umgås med sig själv och leva i nuet. Skrämmande tanke men säkert berikande resultat. Jag kommer på mig själv mest hela tiden att jag tänker framåt och bakåt men aldrig på nuet. När jag äter frukost tänker jag på dagen som ska komma inte på hur brödet smakar. Tänkte jag skulle ha nån halvtimme varje dag och verkligen leva nu.... uppleva allt och bara .... insupa nuet. .... det är ju det enda vi har.....egentligen.... Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar