Summa sidvisningar

torsdag 24 februari 2011

Mamma-dotter dag

Idag blir det mamma dotter dag på programmet. Efter dotterns förskola ska vi fara till Mc Donalds beställa happy meal och sen äta bara franska, lämna smörgåsen och bara sitta och pilla på den lilla leksak som sen är intressant en timme efter att vi kommit hem. Sen har alla avtryck av den i foten ikväll när den bara ligger på golvet. Men såå ska det vara annars är det inte som det brukar va :) Efter det ska vi till simhallen och bara ha kul, hon och jag . Och DET mina vänner är kvalitetstid. Jag blir såå glad i hjärtat av att se min dotter happy happy. Bevarar ljudet av hennes skratt och hennes härliga leende inom mig och brukar ta fram det när jag är ledsen, funkar hur bra som helst.


Vi brukar lyssna på en del musik tillsammans jag och Emma och jag börjar bli smått orolig inför framtiden för hennes top 2 just nu är "Pappa jag vill ha en italienare" med galenskaparna och nr 2 är "Ge mig en spanjor" med Babsan ur melodifestivalen. Hon har sån uppmärksamhet på refrängen och memorerar den så hon sjunger klart hela refrängen.  Jag måste le imorse när hon kom med oss i vår säng en stund innan vi alla började dagen, hon började sakta sjunga: "Jag vill ha en sofistikerad herre, dom är dessvärre färre än man tror, var finns han som är stilig och belevad ge mig en spanjor" . Hon  är 6 år och sjunger "sofistikerad", inte dåligt. Ska inte 6 åringar sjunga  sånt som " Det var en kyckling som hette gullefjun"....Kanske Youtube inte är så bra för hennes utveckling:)  Det får mig också att stilla oroa mig för vart i världen hon kommer att flytta sen i livet, antagligen Italien eller Spanien.
Ok nu till att njuta av den här dagen fullt ut. See you later .... alligator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar