Summa sidvisningar

torsdag 26 maj 2011

Tillfångatagen

En jobb dag bakom mig igen.... tillika kan man säga jobbig. Jag har gått igenom hela listan med känslor just idag. Vaknade med känslan att jag var ledsen.... drömmen jag haft rann som vatten mellanfingrarna i ögonblicket jag vaknade och sen var den borta... lämnade bara med känslan av att vara ledsen, konstigt att känna så men inte minnas varför. Känslan lämnade mig inte på hela f.m. På jobbet blev jag arg...riktigt arg.... sen blev jag skamsen.... och när jag hade dagen på stickan och hämtade Emma var jag så in i döden trött.

Tyypiskt mig att lämna inhandlning av mat till efter jobbet... just idag... bara tog någonting utan att riktigt tänka.... gick helt i egna tankar... längtade efter hushållerska och soffan... rundade hörnet vid "pastan"... och plötsligt var jag oundvikligt FAST...ingen flykt väg.Hon var placerad just så att man inte skulle märka henne innan det var för sent... jag såg ögonen riktade mot mig och jag visste att jag inte hade någon som helst chans att fly... mina tankar jag tidigare haft att kunna handla något snabbt flög iväg som frön i vinden... Jag hade blivit tillfångatagen.... av en KORV-REPRESENTANT! Hon log och stack en tandpetare med en korv på ändan under näsan... "VARSÅGOD"..sa hon överdrivet vänligt och inställsamt... det här är vår vanliga grillkorv... ssssmaaaklig heller hur?? Jag såg min soffa hemma försvinna in i dimman... " Så har vi ju vår rökta skinkpålägg också... smaka varsågod" och en ny pinne under näsan.. det gick helt enkelt inte att avbryta och ursäkta sig.. snäll som jag är smakade jag lydigt och intygade damen om att den var sååå herrans good! "Vi har även en kryddigare variant av grillkorv... ingen varm just nu men om ni väntar lite så ska jag värma den lite så får ni smaka".... Då såg jag min flyktväg och tackade vänligt men bestämt att det behövs inte... jag tar den vanliga som var såå god.....Vad gör man inte för att fly...jo man köper sig fri och det gjorde jag. :) Have a Nice day!
Bar äntligen ut mina varor till bilen, jag skulle äntligen få lägga mig ner.. men... när jag burit alla varor ur bilen till dörren hemma...upptäckte jag till min förskräckelse att jag glömt min husnyckel i den lilla poletten man har när man löser ut en vagn, och att min husnyckel troligtvis hängde kvar på kärran i butiken.. Min dotter utbrast: Jaa jyst så...He va int naana tå!! Det var bara att sätta sig i bilen och köra tillbaka..suck.
Sen SOV jag, tungt... min hjärna behövde det! Har två dagar ledigt och det behövs..behöver få göra nåt annat ibland...tänka annat. Imorgon till stan och inhandlande av vårfestkläder åt dottern.. sen om vädret tillåter veckoslut på sommarstugan. Behöver ladda batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar