Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2011

Morsdag

Helgen har liksom rusat i väg denna vecka. Varit i jobb lördag, skyndat hem och fixat middag till mina svärföräldrar som vi bjöd på mat lördag kväll. Johan hade rökt och halstrat fisk och vi kompletterade med potatiskakor och en himmelsk gräddfilssås. En underbar kväll, så vi kunde sitta på vår inglasade terass. Till efterrätt hade vi kaffe och den här tårtan.


Hela garneringen är gjort av sockermassa..... härligt att jobba med. Lite som marsipan men mycket formbarare och roligare att jobba med. Massan är vit och så får man färga själv beroende på dekorationsval. Emma kom in och sa: "Alltså MAMMAA du är ju bara bäst att laga tårtor".... Hihi.... Det värmde. Det var nog inte sista gången jag dekorerade med sockermassa, det var roligt.Möjligheterna är obegränsade.

Morsdag idag då..... Blev uppvaktad på säng av min dotter.. fick ett halsband gjort i eftis och ett hjärta gjort av hönsnät med virat metallband och pärlor runt.... Man skulle sätta den i rabatten där ute sa hon så det tänkte jag göra... ni ska få se kort sen då vi har blommande blommor runt. Jätte vackert! Fick presenterna under näsan med befallningen "Öppna nu då Mammaaaa!" Jag fick börja med att öppna ögonen först. Jag njuter av varje morsdag... är ett mirakel varje år när jag tänker på att jag lika bra hade kunnat vara utan barn alldeles..... Inte fått möjligheten att bli mamma. Jag undrar var man hade riktat sin kärlek då.... Hon är mig det käraste i livet.....
Har i dag åkt hem till min egen mamma.... som det är lika roligt att uppvakta henne varje år..... Så mycket hon har ställt upp för mig alla dessa år kan jag aldrig någonsin betala tillbaka... Att få ha henne kvar så mina barn får lära känna henne är en gåva stor. Min mormor dog samma år som jag föddes så jag har aldrig känt henne, hade varit roligt Nåväl min mamma ... hon hade gjort underbart god köttgryta med en jätte god princesstårta till kaffet.

Väl hemma igen satte jag igång med mitt trädgårdsland och satte lite lök och rädisor i nysnickrade lådor. Sen fiberduk på...... nu vattna och vänta på plantorna. Har ännu att så lite morot, dill och persilja och lite sockerärter. Lite sommarblommor har jag tänkt sätta också, lite blåklint och ringblomster....men det hinner jag.Finns såå mycket att göra nu där ute så familjen Johnson är sällan in den här årstiden. Skulle inte ha tid att jobba alls.... på tal om det så väntar natt-jobb inatt. Ska nog inte sova såå mycket imorgon.... har inte tid, de lovar så vackert väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar