Summa sidvisningar

torsdag 19 maj 2011

Loppis-tankar....

Jahaa... då var det torsdag... Hade ledig dag idag och skulle till stan för att köpa en dragkedja till min dotters jacka som gått sönder. Jag skulle ha "BARA" den och ett vindrutstorkblad till vår båt.... thats it... NOT.... det blir aldrig så ..jag skaa bara...Jag for in och titta till Tiimari ett slag, hittade väldigt snygga barnkalas dekorationer och tårtdekorationer där så där var jag en stund, eftersom vi snart har en 7 åring i huset.

En 7 åring som propsar på stooort kalas.. du milde tid... om någon vill komma och agera vakt så ingen slår i hjäl sig i klätterträdet eller faller sig fördärvad i branten...elller om "gud förbjude" någon faller i ån så är de mer än välkomna. Jag är lite nervös av mig när det gäller att hålla reda på såå många barn samtidigt. Jag ser bara faror. Har aldrig varit rädd att min dotter skulle leka nere vid ån men när de är flera som utmanar varandra kan det gå hur som helst. Nåja... Hon har kommit på en massa egna förslag i år.. och det är ju roligt men bara det att det blir jag som förverkligar allt detta. Hon har beställt "nyckelpige-tårta", skattjakt ( svårare än ifjol), ansiktsmålning m.m. Jisses!!

Sen skulle jag fara hem ...men... unnade mig en hamburgare vid Mac Donalds...och jag är ju 32 så det gick ju bra..:) Blev inte stoppad i dörren . Satt i lugn och ro och syndade.... och njöt. Länge sen jag unnade mig det.

Gjorde ett besök till stadens loppis, gör en vända 2-3 gånger i året.... Loppis är jag väldigt kluven till. Tycker egentligen att det är bra att saker kommer till användning en gång till. Man kan fynda helt bra kläder åt barn, hittade två tröjor nästan oanvända åt min dotter och en pyjamas. Bästa av allt var en jeanskjol som Emma bara älskar. Den kostade mig 2 euro men det blev min dotters finaste ägodel... hon brydde sig inte alls om den var ny eller inte.... det var en KJOL och det var det bästa. Hittade en skiva med "Dr Bombay" om ni minns honom... pop för läääänge sen med poppiga låtar. Emma fick den som sin egen så nu har vi dansat till "taxidriver" i en ny-gammal jeanskjol... Min kluvenhet kommer sig av att jag själv hade hyrt ett bord på loppis för ett år sen ungefär och det kändes inte bra att lämna sina saker dit... faktist. På nåt sätt var de ändå mina fast jag själv ville få bort en del. När jag sen kom dit en vecka senare var min dotters kläder helt i en enda röra i en stor oordnad hög och jag blev lite ledsen... "har folk inte respekt...!! Röra om alltihop...?... EMMAS KLÄDER! Tröjan hon fick av farmor, byxorna mormor köpt, lippisen som hon älskade en sommar... jag insåg där och då att jag skulle packa min väska och ta hem allt ihop igen...vad gjorde jag där egentligen... de var mina saker... mina minnen... ingen ska rota såå i dem, jag blev ledsen i hjärtat... och då ska man inte ha nåt loppisbord. Jag är alldeles för fäst vid mina saker för det.. så därför svämmar min garderob över men... de är MINA KLÄDER ...och MINA MINNEN ! Jag fyndar gärna själv, har inga problem med nya eller gamla kläder, loppisar är ganska roliga att besöka och man får bra saker för en billig peng vill bara inte sälja själv.
Det är bra att någon ville sälja nåt för min resa var lyckad.... och min dotter glad... i sin jeanskjol....dansande till "Calecale cutta cutta eå eå eåå..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar