Summa sidvisningar

onsdag 25 maj 2011

Äntligen ledig dag...

Efter fem dagars jobb är det skönt att vara ledig idag. Har en massa jag borde göra men jag tänker inte ta nån stress. Det jag hinner gör jag. Ska börja med en promenad med den bästa hunden i världen... min Donna. Efter det har jag som mål att gräva i jorden och bli riktigt smutsig... har en del plantor att sätta i jorden och en kaprifol att plantera.... lite spännande att se om jag får den att lyckas. Den lär ska dofta helt underbart... så vi ska se. Härligt att vakna till en dag ledig... att få lägga sig med tidningen efter att ha fått iväg dottern till skolan, öppna fönstret och få höra fåglarna sjunga där ute... ME LIKE.

Igår pysslade Emma och jag på inbjudningskort till hennes kalas... var jätte roligt och de blev faktist riktigt fina.


Födelsedagen kommer allt närmare och det blir till att börja baka så småning om.... att komponera ett barnkalas där huvudpersonen har den ena planen efter den andra är inte riktigt lätt men det är bara att go crazy....och "go for it" så brukar det bli ganska bra till slut.

Jag har en del att le åt inomhus också dessa dagar, tre av mina hoyor blommar.... den gula doftade dessvärre såå starkt att vi måste flytta den ur sovrummet.. den luktade lite illa kan man nog säga... vissa hoyor gör det faktist men jag är ändå alltid lika stolt över blommen ändå. Vackert så säg....

2 kommentarer:

  1. Och vi har ett 3 års kalas på kommande, men inga större planer ännu (tack&lov!), bara själva födelsedagen väntar han på såå mycket! /annamaria

    SvaraRadera
  2. Månne en av de fina inbjudningkorten landar i min postlåda? Eller är de tänkta till hennes kompiskalas? Fina är de, i vilket fall som helst...

    "När dagen tagit slut och när aftonen är blå, när jag har borstat tänderna och nattskjortan är på. Då går jag till mitt gröna hörn, där har jag ställt en stol. Och sitter där en stund och snusar doft av kaprifol."

    Jag bara älskar den sången från Majas alfabet, det låter så mysigt. Kanske jag får komma och snusa lite doft i sommar. M skulle vilja sova över hos sin kusin i sommar...

    SvaraRadera