Summa sidvisningar

torsdag 8 mars 2012

Skrivtorka... eller författare.... ?

Ok... lite skrivtorka efter resan.Jag hittade vardagen precis som jag hade lämnat den innan vi for... men ändå kände man sig utvilad och hade en hel del orka som man inte haft på ett tag. VI har fått ha sovmorgon, ta dagen som den kommer.... i solen. Men jobbet kaller och fast man ville hålla kvar känslan så försvinner den sakta men säkert. Men jag tar ibland upp bilderna i huvudet och minns... och det har jag ju kvar.

Har jobbat rätt mycket efter resan . Vi kom hem torsdag och redan fredag var jag på jobbet så det blev en rivstart... Mest jobbat efter det.

Vi hade träff med bokcirkeln en kväll och det var roligt som vanligt. Vi discuterade deckaren vi läst och vår uppgift vara att skissa upp handlingen i en egen deckare som skulle utspelas i Nykarleby.Sådana uppgifter är roliga. Jag har en del historier i huvudet redan så det var bara att sätta ner en av dem på papper. Och det var så roligt att när jag skulle fara hem kallade vår ledare mig tillbakla och sa att hon vill belöna den med den bästa historien med ett pris och hon tyckte min story var bäst... WOW! Det var roligt. Funderar faktist allvarligt på att skriva nåt nån dag... och kanske försöka skicka det någonstans... Det kommer antagligen tillbaka med texten.. "vi tackar för ditt manuskript men vi är inte intresserade denna gång"... men då hade man ju försökt. En dag ska jag ha ut en bok... Hur svårt kan det vara egentligen... det är ju bara att skriva... jaja...

Har annars följt med en tv serie på tv senaste tiden... "Mot alla Odds" Det är ett gäng handikappade på olika sätt som ska vandra en utgiven väg genom landskapet i Afrika. Två i rullstol, två som är synskadade. Flera utan ben eller armar.... och jag säger bara: Även med armar och ben och syn i behåll hade jag inte vågat vara med i den excursionen,,... no way... den resan är tuff även med ben.. springa undan bufflar... Lycka till. Hade de träffat på något farligt djur hade de inte haft en chans.. beundrar modet hos både deltagarna och hon reseledaren... Det är såå farligt att man nästan beundrar dem...I den här situationen hade jag velat hem... springandes..:



Idag som omväxling väntar ett kvällsskifte på jobb... hade velat sitta hemma idag och sticka ... det hade inte varit illa det inte. ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar