Summa sidvisningar

fredag 9 mars 2012

Välsignade fredag kväll.....

Dagen då bygglovet är inlämnat. Prisa Gud!.... Papprena är klara för vår sommarstuga och alla nödvändiga papper är klara för behandling. ... och sommarstugan står fortfarande på vår tomt. Suck! Vintern och isföret var verkligen inte till vår fördel denna vinter. Rätt så typiskt faktist. Vi har inte vågat fara ut med stockarna och flera har avrått oss.. för dåliga isar... så vi tar till plan B. Vi gör grunden åtminstone i vår-sommar och sen ser vi om vi kan flotta ut stockarna på pråm i sommar eller om vi försöker få ut den nästa vinter. Återstår att se... men roligt är det i alla fall att papprena är inlämnade.

Jaja... fredag kväll då ja... och jag är såå glad att jag har nästan ledig helg. Det har suttit i tätt med jobb sedan jag kom hem. Jobbade fredag + hela helgen after att vi kommit hem. Sedan endast måndag ledig och sen resten av veckan ppå jobb... så nu är min ork och mitt tålamod slut för denna vecka. Emma sover och Johan tittar en Wallander film... som jag inte våg... hmhm,,, väljer att inte se... inte för att jag är "fisin"... nej då... men jag väljer att avstå helt enkelt ....och det ger mig tid för mig själv ett tag... och det är bara för härligt! Ska försjunka mig i en bok alldeles strax... skaa bara...

Beställde annars en del böcker från Adlibris denna vecka ... jag kundeinte hålla mig då jag såg så intressant bok.. och så den ... och så den.... En var skriven av hon mamman till Madeleine Mc Kan.... Flickan som blev bortförd under semesterresan.... spårlöst... fem år sedan nu faktist. och mamman har skrivit en bok om kampen för sin dotter. Vet inte om jag vågar läsa den se..men jag bara måste beställa den... Jag är lite blödig då det gäller böcker som handlar om barn som far illa. Jag säger sen vad jag tyckte.
Imorgon hela dagen ledig och jag tänkte ta en "utan måsten" dag... med att jag bara tar dagen som den kommer... kvällen ska tillbringas med min syster och melodifestivalen... "just like old times".... blir till att köpa hem lite chips och dipp.... Må bäste man vinna. Den här tycker jag om faktist.....ju mer man lyssnar på den... en favorit är också Lindgrens låt...



Tyckte den här faktist var årets bottennapp: Jag säger bara "Grow up"!



Ok... boken var det ja.....

1 kommentar:

  1. Ska bli så roligt att se på melodifestivalen med dig i kväll, precis som i gamla tider. Du vet ju att jag hejar på Loreen så det gläder mig att du börjat mjukna vad det gäller den låten. Tar du chipsen så fixar jag dippen, visst?

    SvaraRadera