Summa sidvisningar

onsdag 6 april 2011

Vänskapen berikar livet

Onsdag...Vi är redan mitt i veckan... dagarna bara går. Vaknade i morse till ljudet av regn mot taket. Länge sedan man hörde det. trösterikt ändå, att våren är i antågande. Är annars inte såå förtjust i den här "klott"tiden. Man borde som småbarnsförälder ha flera uppsättningar utekläder, min dotter är ute en stund och sedan är hon lerig och våt från topp till tå. Sen inne en stund och igen vill hon ut. Men då är allt vått...Har också konstaterat att våt hund inte heller luktar så gott. Huvadådi, kunde hoppa över den här smält tiden och hoppa direkt till den upptorkade delen av våren.

I går kväll tankade jag varma skratt och vänskap. Vi ses inte såå ofta jag och min bästa vän men då vi träffas tar vi upp tråden igen som om vi inte alls haft flera hundra kilometer emellan oss annars. Min bästa vän var äntligen hem och vi pratade och pratade.... mest skit men roligt hade vi... vänskapen förgyller mitt liv. Fick hem lite nödvändiga livsmedel från Åland så nu klarar jag väl mig en stund igen tills nästa gång jag åker iväg. Våra barn lekte så bra tillsammans och Emma sa imorse att "Det var så roligt igår, när får vi leka nästa gång"?

Idag är det vardagen som gäller med kvällsjobb. Var på promenad med min hund på morgonen och han verkar inte tycka om regn väder för när jag föreslog att vi skulle gå ut kom han till trappan tittade upp mot skyn och sen på mig ..backade lite precis som om han tänkte... Men är du allvarlig... ser du inte att det regnar? Vi for ändå en kort sväng.

Testade YLES valmaskin idag på nätet. Resultatet blev faktist en kandidat som jag funderat att rösta på. Men valet står ännu mellan två...lika bra kandidater faktist. Det står mellan en kvinna och en man, vi får se... kanske jag bestämmer mig i valbåset eller så ringer jag pappa som brukar ha förnuftiga funderingar då det gäller kandidater... Jaa så tror jag att jag gör...

Tills nästa gång.... Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar