Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

Hoya Bella

Ledig dag... Fick "Sticklings-besked" igår... Åh du store tid va roligt! En Hoya-samlare tänkte på lilla mig när hon beskärde sin Hoya Campanulata och jag fick nya skott av henne. Ny står de planterade på mitt fönsterbord och jag bara leeer!


Tog en sväng runt vid Sunds medans jag ändå var där.... Hoya cummingana..Check ... har redan... Hoya Tricolor... check.... Hoya med veckade blad...check.... Hoya Bella...Che...Nej vänta nu! HOYA BELLA! Men du store tid.... de hade nya blommande Hoya Bella och jag hade inte hört ett knyst om det. Den med mest knoppar fastnade märkligt nog i min hand... ända ut! Jag bara ÄÄÄLSKAR min BELLA! Satte den i matsals fönstret och den passade som smäck just där som om platsen sparats bara för den. Har ni sett så vacker....


Senare idag övveraskade vi vår dotter med en ny cykel och hon blev såå glad.. hon har alldeles för länge cyklat på en för liten cykel så hon har inte tyckt det har varit särskilt roligt alls i vår att cykla. Men nu.... hon cyklade hela kvällen... hårt... "röda faran"..... och kom motvilligt in när det var sängdax. Jag tror att cykling står även på morgondagens agenda.. och nästa dag och dagen efter det och dagen efter det...
Det är bara det att nu blev jag också cykelbiten.. på en ny cykel, hur jag ska ha råd med den vet jag inte, kanske man skulle ställa sig och spela munspel på torgscenen... jag kunde få en slant för att vara tyst... eftersom jag inte kan spela munspel....:) Vi får se...

Nu en knäckesmörgås och sen sängen...

1 kommentar:

  1. Jag hoppas för allt i världen att du betalade din nya Hoya Bella innan du lämnade affären. Gläds med dig, sis. Tänk dig dig själv med din nya Bella i handen och jämför med mig då jag kom ut med tygpåsen från tygaffären i Laihela i dag - det är samma glädje vi känner, men över heeeelt olika saker. Is this our day, or what?

    SvaraRadera