Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Glädje

Vilken braa dag det här är.... Har tillbringat dagen på Fjäderholmen idag. Ett uttryck vi hos Johnsons använder då vi sover. Har vakat natten till idag och jag behövde bara sätta huvudet på kudden idag så vips var jag där. Vaknade till strålande solsken. Drack kaffe framför tv:n i pyjamas kl 2...när gör man annars det förutom då man vakat....

Det som förgyllde min dag idag är

1. ett kort som jag fick på posten. Aldrig har ett litet kort glatt mig så in i hjärtat tidigare. Fick ett kort från Afrika, Kenya, med sebror på. Kortet var av en underbar vän som jag fått genom en gemensam vän. Tänk vad livet är rikt ändå då man ibland möter människor som man så "klickar" med. Jag var så glad över kortet att jag funderade på om jag borde sätta et band i det och bära det kring nacken som ett halsband, men då tyckte min dotter att det gick för långt.

2. Gjorde en helt underbar fisksoppa idag.... brukar inte lyckas med det men idag fick jag till det. Alla åt...och åt... så jag började säga: Att "alla beröm för den goda soppan kan man rikta till kocken för dagens middag"..... först då kom lite beröm. Jag undrar om de inte insåg fisksoppans förträfflighet....





3. Min Hoya Lacunosa blommar.... vita små blommor med u
nderbar doft. Är såå stolt över den att jag inte kan låta bli att le när jag kommer in i rummet.



4.Vi har tagit ut båtarna ur vintervilan och Johan har börjar vårfixa med dem. Vi längtar alla nu till sommarstugan.... även vår hund som kan sitta timtals i den öppna båten alldees ensam.... precis som han bara väntar på att någon ska sätta sig i och styra ut till havs.



Livet är föör bra.Är så glad i hjärtat....

1 kommentar:

  1. Låter som en mycket bra dag, å så fick du ju in en bild så fint, det borde vara punkt 5. :D

    SvaraRadera