Summa sidvisningar

tisdag 26 april 2011

Jaha jyst så....

Jaa... he va int naana tå..... så vart jag sjuk ändå fast jag inte alls hade tänkt det. Är av födsel ohejdad vana Jeppobo och "håller huolt emout". Lyckades inte denna gång. Har kännt mig lite täppt i näsan en längre tid faktist men inget akut.... blev bara värre i helgen så nu är jag absolut FAST i näsan.... just inget kommer ut ej heller kommer den nödvändiga luften IN.Känns som om jag sitter i en tunna, det susar i öronen och jag hör inte riktigt vad någon säger.Finner mig har stora svårigheter vid måltiderna.... luften måste räcka både till att tugga och svälja... först då kan jag dra in ny luft... Sjukskötare som jag är har jag redan föreställt mig en aspirations pneumoni till följd av att jag inhalerat mat i lungorna... Men det är väl en yrkessjukdom att hela tiden tänka sig det värsta. Har redan haft bröstcancer, hjärntumör, hjärnhinneinflammation, tarmcancer, tarmvred m.m..... trott mig ha åtminstone. Överdriver alltid mina egna symptom men gör ingen stor sak av andras plågor.. En sjukskötares vardag kan jag tänka.
Hade svårt att läsa rapporten på jobbet i gårkväll.... kunde inte säga alla ord riktigt... natten var jobbig med lite stegring och svårt att inte kunna andas tillräkligt. Jag tog beslutet på morgonen att vara hemma idag för allas bästa.Det är jag inte utan samvetskval eftersom jag vet att ingen kommer istället och teamet kör en man kort den dagen. och det är jobbigt. Har faktist sovit största delen av dagen och snorat mig.... och snorat mig.... Om man inte hittar mig idag så följ snorpappren på golvet vilka jag har lämnat nästan som en väg efter mig. Ingen feber mera på eftermiddagen så imorgon är jag säkert igen "fit for fight".....


Under en av mina snorpappervandringar idag upptäckte jag till min bestörtning att min Hoya Tricolor fått fullt med ullöss.... åh du milde tid. Åkte ut på karantän lika fort som en gris blinkar och slängde mig på telefonen för att rådgöra med syrran som är trädgårdsmästare till yrket... bekämpningsmedlet finns i Jeppis så dit styr jag kosan imorgon om bara hälsan tilltåter. Hoppas bara inga andra fått kräket.... det lär smitta som en löpeld.... Den stod i fönstret där jag har de flesta hoyorna.... Nu behandlar jag ALLA... för säkerhetsskull.

Nu ska jag ut en sväng och hämta posten.. Kan ju inte påstå att jag ska "dra in frisk luft"... åtminstone inte genom näsan men röra på mig i alla fall. Det hade ju kunnat komma ett kort av en vän där det står.. "bara för att jag tycker om dig" på... Hoppas det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar