Summa sidvisningar

onsdag 4 juni 2014

Toncillitis acuta...

Nu har det då äntligen lugnat ner sig en aning hos Johnsons att jag hinner sätta mig ner och skriva igen. Har haft en massa funderingar under tiden som jag tänkt " Åhh.. det där är en rolig tanke jag borde plita ner i ett blogginlägg men inte idag..... sen har tanken flugit sin kos. Slutet av Maj och alldeles i början på Juni är en intensiv period hos oss... med avslutningar och Emmas födelsedag. Nu därtill en resa ner till Helsingfors och lite sjukdom.... Och så vet jag inte varför men jag som alltid kunnat hålla på med mycket sent på kvällarna har varit såå kvällstrött... så när huset tystnat och jag äntligen skulle få tankarna samlade så trillar ögonen igen.... så tänker jag ju "Men imorgon... då ska jag skriva....

Men vi börjar med mitten av Maj.... och jag blev sjuk på riktigt. Vi snackar feber som inte ger med sig alls.... sängliggande. Och vet ni hur man vet att jag är sjuk på riktigt... jo jag slutar sticka... och har faktist ingen lust alls att ens se på mina projekt... DÅÅ är Annika sjuk. Ont i halsen och jag som skulle till Helsingfors till helgen blev lite smått nervös. Fick ta plan B och uppsöka läkare som tyckte hela jag var ett klart fall av Toncillitis acuta... Angina. Jag blev så pass bra att jag packade väskan lördag och åkte iväg med tåget Söndag.... För om jag vägde de båda emot varandra så kom jag fram till att jag skulle vara sjuk i båda fallen.... åkte jag så skulle jag ha sjukt i halsen ändå men skulle jag stannat hemma hade jag haft både sjukt i halsen OCH i hjärtat av saknad.... så jag åkte....



 Angina visade sig sedan inte ge med sig så lätt och efter en kur kom symptomen tillbaka så jag åt en kur till Penicillin innan det gav sig. Till allt detta lägger vi lite ögon inflammation och grönt snor så är väl berättelsen klar.... men jag tänkte som så att nu är jag klar för hela sommaren.

Det jag tappade då var matlusten... och den har inte synts till efter det.... så om nån ser det så säg att jag letar efter det. Hittelön utlovas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar