Summa sidvisningar

onsdag 4 juni 2014

Semester ÄNTLIGEN!

Ok.... Sommarlovet kom som ett expresståg efter att jag försökt bli frisk, och vi kom hem från Helsingfors.  Som tur hade vi kläderna klara för vårfest.. och det tackar jag min skapare och Gud att vi gjort nån vecka innan.
Emma gick ut trean och vi hade vårfest. Strax efteråt hade vi kalas då Emma fyllde 10 år veckan efter. Jag började semester och tur var väl det för jag vet faktist inte i vilket skede jag hade hunnit vara på plats. Så som sagt har jag börjat min Juni semester. ... och jag fattar inte det än... Det kan vara för att just ingen annan har semester som jag känner mig ensammast i världen som har ledigt eller om det är det faktum att jag haft för fullt upp att verkligen njuta fullt ut än. Nåjaa... jag hinner.
Måndag hade vi släktkalas för Emma och tisdag hade vi kompiskalas.... som jag alltid lite gruvar mig för. Jag är ju inte sååå bra på att leka om man säger så.... men min dotter håller faktist på att bli äldre. I år ville hon inte alls ha nåt program..."Vi hittar väl på nåt".... var svaret jag fick när jag funderade om jag borde bjuda till lite i programmet i år. Och det gjorde gänget verkligen
Det var första året jag bara behövde hälla i lite saft.... sen var liksom mitt uppdrag färdigt...Det var så ovanligt att jag nästan inte kunde slappna av heller utan satt som på helspänn alltid redo om jag mot förmodan behövdes.
 Det discuterades smink och parfym, betyg och lite pojkar... Beteendet ändrar med åldern såå sant. Jag behövdes inte nästan alls.... och blicken jag fick när jag föreslog en lek tidigare på dagen som man kunde ta om ni blir utan att göra.. Men mammaa.... Barnsligt.... och ögonen himlade så det hördes.

Nu är allt kalasande över och jag njöt ute i gungan idag.... NU tar jag semester ...PÅ RIKTIGT... och till helgen väntar sommarstugan. 





Trevlig sommar ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar