Summa sidvisningar

söndag 22 juni 2014

Searching for my Happy place....



                                                     


 Midsommar.... En helg som jag aldrig varit riktigt förtjust i. Den föregås av en "Kravens Vecka" då man borde städa... ALLT! Och föregås nästan alltid med uttrycket... " Jag passade på att göra det nu till Midsommaren åtminstone".. och då kan det gälla allt från skåpstädning, inköp av blommor, mat eller golvboning. Man kan ju inte åka ut till sommarstugan och i misstag ha glömt den kallrökta laxen hemma.... då får man skämmas hela helgen. Man förväntas reda upp allt runt sig, och skura wc.... Må förbannelse komma över den stackare som firar midsommar i oreda. Sååå man skrurar och fejar och klipper gräsmattan..... Sen åker man BORT.... Man är inte ens hemma sen.... för midsommar MÅSTE ju firas på sommarstugan, med rent wc hemma.

Såå... huset var städat hemma och gräset klippt och så åkte vi iväg till sommarstugan... och jag måste riktigt ärligt säga att jag inte hade så stor lust att åka dit i år.... Jag hade gärna varit hemma. Jag vet inte om jag har fått nåt fel iår men jag gillar vara hemma... Nåja... det kan ha att göra med det kalla vädret också men jag njuter av att vara hemma i år också utan att ställa sig bort hela tiden, packa i och packa ur.... Tro inte att jag inte uppskattar vår sommarstuga men faktum är att man på sommaren har två hushåll igång.. hela tiden. Det innebär också en del planerande.

Nåja... vi åkte ut redan torsdag och jag lite mindre entusiastisk men helgen blev riktigt bra ändå.... trots att jag var en aning  emot att åka. Vädret var ju kanske inte det bästa och det var rätt kallt i luften, men vi hade ju en varm stuga att vara i så det var sist och slutet rätt mysigt att sitta inne och elda också... Jag hade inte glömt nåt i matväg... puh... så vi åt gott på midsommarafton och badade bastu. Nu söndag morgon åkte vi hem igen. Så då packade vi igen.

Nu inleder jag sista veckan av min sommarsemester... suck! Riktigt varmt väder har jag ju inte haft men faktist så har jag fått en del andra saker uträttat istället som också behövde göras.

Jaa.... jag har hunnit en sväng till Kauhajoki och Tapion Lankakauppa också under semestern. De hade rea på ett bomullsgarn så jag passade på att handla hem lite garn till en gungstolsmatta.... som jag bestämde mig för att virka... Jaa ni hörde rätt... jag beslöt mig att virka den för att få bättre tyngd i den än om man stickar. Så då ringde jag min syster och viskade hjälplöst *hjääälp*... Efter en kvällskurs och det faktum att min syster gjorde början kom jag igång. Så nu är jag på gång... och jaa aningens för färggrannt än vad jag brukar använda men jag kallar projektet " Searching for my HAPPY place". Det här har jag hunnit göra i brist på värmen denna helgen.

Mönstret är egentligen ett filtmönster från Drops sidan... men min syster mätte ut en kortare version så den fyller funktion som matta istället. Paris bomulls garn med virknål nr 5



Vantarna gjorde jag som ett "mellan-projekt" för att jag blev förtjust i mönstret i en bok jag lånade vid bibloteket "Solveigs vantar".... Vantarna heter faktist "Kimo-vantar" och är ett gammalt mönster från Kimo....riktigt roligt att mönster sticka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar