Summa sidvisningar

söndag 11 maj 2014

Morsdagstankar och rädsla för att bli en del av inredningen



Haft en fin Morsdag idag. Vaknade till en sång .... Johan sjunger 3 gånger i  året, då Emma fyller år, Jag fyller år och när det är Morsdag så en sådan begivenhet får man ju inte missa. Till kännedom är han rätt bra på att sjunga ... men väljer att avstå.  Jag kan alltid känna mig så välsignad just på morsdagen... att jag blev mor överhuvudtaget. Min dotter var en lottovinst av sällan skådat slag och min glädjestråle i livet. Min tanke går nästan varje morsdag till alla de ofrivilligt barnlösa där ute som inget hellre hade velat fira just morsdagen men inte är så lyckligt lottade. Tänker också på de barn som förlorat sin mamma i olycka eller sjukdom och som växer upp utan henne.... Varje dag jag får följa med Emma i hennes uppväxt är en gåva ...verkligen.
 Jag fick blomma, presenter, och blev bjuden på mat på restaurang. Jag ska be att med det samma tacka vår Herre för det småregniga vädret som gjorde att min man fick lov att vara hemma och inte på skären.  Just love the weather!!

Grejen med morsdag och faktist med min födelsedag också är att innan en sån dag blir jag lite smått nervös att den inte ska bli en speciell dag för mig.... När man varit tillsammans så många år så börjar åtminstone för min man vardagslunken regera och de dagar någon ska hyllas görs aningens mindre ....om man nu minns.  Och jag är såå rädd varje gång att dagen då det ska firas så tar han till plan B med nåt enkelt han hämtar samma dag från en kiosk istället. Han har faktisk lite lagt av  med att tänka ut nåt speciellt själv, en gåva med innebörd.... och det saknar jag.

 SÅ.... eftersom jag känner min man så började jag höra efter hans planer för dagen redan fredag eftermiddag. ... och han svarade som väntat att han far till skären bara det klarnar upp. Och är huur länge frågar jag försiktigt: " Njaa kanske lördagkväll"...  Och då bara måste jag ju säga till...men min dotter han före " Vad har du funderat ut åt Mamma?".... Den du Emma satt mitt i prick!! " Jaa...ingenting än faktist...., " Oberört ännu läsandes tidningen.  Då kunde jag inte hålla mig.... : "Du menar fara till villan idag... komma tillbaka lördag kväll och ha allt klart till söndag... LYCKA till säger jag bara"
   Nu tänker ni kanske att jag borde kanske ha en sån tanke i beräknande att han redan ordnat nåt.... man se ni DET vet jag som faktum... DET har han INTE!!
Nu blev det ju gudskelov dåligt väder... "vissa" hann till stan och allt frid och fröjd men jag vet inte varför jag inte bara kan låta det vara nån gång... om jag är bara så rädd för att inte bli ihågkommen,  att bara slentirianmässigt få en krysantembukett från kiosken ... (Jag hatar krysantemer) ... att helt enkelt bli en del av inredning och jaa... att bli "ospeciell". Såå jag påminner några dagar innan.... jag sägerVAD jag vill ha så det blir lätt för honom .... jag BLIR uppvaktad men ingen överraskning. Nu kanske ni tänker att jag skapat honom och han inte BEHÖVER tänka eftersom jag ger honom svaren.... kan hända men för att förhindra krysantembukett gör jag det. Men det vore roligt nån gång att bli såå helt överaskad med en UTTÄNKT present....
 OCH i år igen gjorde jag som jag gör nästan alltid... ordnar saker "just in case"... Tårtan bakade jag själv....  och köpte mig lite blommor på bordet.

Nåja nog om det. Emma gav mig världens gulligaste kort hon gjort själv... en tavla hon ritat och en blomma.

Hon fattar husets regler fort den tjejen,,;)



Det bästa av allt kom i meddelande form på telefonen av min ena stödtjej....som grattade mig på morsdagen.... DEN värmde ända in i hjärtat. Såå enkelt men såå betydelsefullt... jag gör helst något rätt här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar