Summa sidvisningar

torsdag 1 november 2012

vardagstankar......

Fick kort och ett litet paket på posten idag.... Min vän hade skickat lite Åländskt chocklad med salt på... just MIN favorit....med följde ett litet kort med texten att jag är värdefull i just hennes liv... och det gjorde hela min dag. Jag blev varm om hjärtat, kände mig speciell.... så det var dagens höjdpunkt. Nu mumsar jag på den gooodaste chokladen i världen.... och njuter!

Veckan i överigt har gått i jobbets tecken.. har just avslutat två nätters vak... gäääsp.... Det var motigare dessa två nätter än vad det brukar.. jag var så in till döden trött första natten och jag somnade som när man släcker lampan då jag kom hem. Natten därpå var inte heller mycket bättre. Jag vet inte om det är vädret som gör mig tröttare eller om jag bara har en liten svacka... Jag saknar lite egen tid.

Håller just nu också på att läsa till LOVE tenten som jag ska tenta nästa fredag. Det är en tillståndsutbildning+ tent för att uppdatera sitt iv- tillstånd för jobbet. Vi får tre timmar betald läsning men materialet är såå digert och packat med info att det tar måååånga dagar att alls komma sig igenom läsmaterialet. Sen återstår även uppgifterna i läkemedelsräkningen. Idén med tenten är inte dåligt och man får sig till livs mycket glömt kunskap men jag är inte riktigt hundra med på att behöva sätta så mycket av min egen tid till läsningen. När man redan jobbar snäppet på 100 % är det redan svårt att hinna med hushållet här hemma och sedan försöka få någon egen ledig tid är ett puzzlande men.... jag ska i alla fall försöka få den undan så behöver jag inte fundera på den mera. Rykten säger att om man inte klarar den på x antal gånger kan man förlora rätten att jobba som sjukskötare. ..... och det oroar mig inte dessto mer... det ger mig en anledning att börja med nåt annat... som jag ser det.. Kanske jag borde ta upp iden vi hade på stickgruppen om att jag kunde köpa en " garnbuss"... bli återförsäljare på dropsgarn och köra runt i nejden... Garnförsäljare helt enkelt..... hmmm... ingen dum ide...

Om ni ser en buss med texten " Garnakuten".... kom gärna in och nava mina garn.  Då vet ni också hur det gick i tenten för mig... följaktligen...

I morgon är jag ÄNTLIGEN ledig ...EN dag.... och All Helgona Helgen
börjar, med helg jobb IGEN för min del...jag sååå har helgjobb upp ihalsen just nu.. *suck* har haft så få lediga helger i höst så det går lätt att räkna på jaaa två fingrar faktist...
.Helgen innebär ljuständning på gravgården för vår del. Här klär vi inte ut oss till spök och drakula utan vi kommer ihåg de som inte längre är med oss... det växer Emma upp med och det är en stilla och respektfull helg tycker jag. Att gå på gravgården och se alla ljus som är tända på alla gravar är så vackert att man blir nästan rörd. Det brukar vara ett eldhav av omtanke i de där många ljusen. Ska traditionsenligt åka hem till Jeppo och tända ett på min farfars grav...  Jag har sedan jag var liten alltid trott att just den kvällen är det fest i himlen... Stående bord och "ät så mycket du vill"... Jag hoppas faffa tar riiiikligt...

Nu borde jag knyta mig fast jag inte alls är trött mera ... har ju just sovit om man säger så... ska fortsätta läsa Gardells bok"Torka aldrig tårara utan handskar"... en bok jag rekommenderar. Djup och tankevärd bok, intressant, välskriven och framförallt sorglig bok om HIV smittades situation i 80 talets sverige... Skrämmande. Läs den om ni vill ha boktips... och jaaa tentläsningen .... det gör jag imorgon... kanske... eller dagen efter det... eller så köper jag buss... endera...

1 kommentar:

  1. Hej Gullis!

    Jag kan absolut se dig sitta bakom ratten på garnbussen:) Sticka sockor till min lill tjej på ett par timmar kan du:) Wau:) Det är nästan slagsmål om dem fast de är Miljas. Vet du, ordnar de OS i stickning för då skall Finland absolut skicka dig och jag kommer att ordna med hejjarklack. Jag är faktiskt imponerad Annika. Vi var ju inte så jätte duktiga i handarbete i lågstadiet men vissa har utvecklats med storm steg:) Tack för att ni var och hälsade på till Åland. Kom snart igen:)

    Kramar

    SvaraRadera