Summa sidvisningar

söndag 25 november 2012

Du måste flytta på dig..... Hell no!

Jaha.... Söndag kväll då.... Kanske ni kan gissa vad jag gjorde i helgen då...:  Och alla som gissade jobbat får kärlek och omtanke hemskickat. .... och det var det jag ville prata om det för denna gång.... vill INTE prata om jobbet just nu....

så att så att...

Jag skulle i jobb lördag eftermiddag så jag spenderade f.m. med min familj. ... och senast jag hade en lördag förmiddag ledig var....6 oktober. Vi for till Jeppis och sonderade terrängen med vilka öppna spisar det finns nu och i vilken prisklass. Alltså en öppenspis att elda i till sommarön. Vi tittade på flera.... behövde inte den i detta nu men vi ville titta på olika alternativ.... Emma och jag shoppade loss på Tiimari lite julpyssel... vi tänkte prova på tovning den här gången. , och lite vanligt filttyg gliter band... m.m.... Vi brukar pyssla lite till jul så vi köpte lite material ... men  vi började titta i pysselböcker hemma sedan så behöver vi nog mera i sinom tid... så det blir nog en till resa dit snart. Jag ääälskar det faktum att vi närmar oss jul... jag skulle bara kunna plocka fram alla mys-.ljus och sitta och myysa.... kanske det är avsaknaden av snön som gör en lite extra förväntansfull till de extra ljusen i fönstret. Jag ska försöka hålla mig så att jag inte sätter fram ljusstaken i fönstret före lillajulshelgen....men hur farlig är väl det om jag sätter fram den redan... fredag... eller kanske redan torsdag... mitt i allt är onsdga också en bra dag... hmmm...

Det var ju julöppning i stan och fullt med folk överallt i lördags, både i och utanför affärerna. Och här kommer nu något jag faktist irriterar mig så i bomben på... och jag skäms för att säga det men det irriterar mig så till den milda grad.... BARNVAGNAR!! Jag har försökt analysera varför det retar mig men jag förstår bara inte hur det kommer sig att där det är som mest folk, mest trångt mellan hyllorna så finns alltid "Mamma-barngruppen"... oftast hela föreningen ...PÅ SAMMA STÄLLE... med VARSIN barnvagn och de har liksom inte bråttom någonstans... nej nej... är man mamma ledig så är man... De får oftast ha hela hyllan för sig själv eftersom de samtidigt barrikerar densamma.... med sina vagnar. Det är liggdelar... sitters som de kör med sig i butiken med eller utan barn i. Sen när det är som folktätast kring dem har de satt i system att omedelbart till synes utan förnuftig anledning göra en u-sväng med hela ekipaget... eftersom de glömt nåt... tror de... och så vänder ALLA i föreningen om och skuffar sig en väg fram. Många tittar väldigt irriterat på en för att man står i vägen ... som om nog jag... verkligen är bredare än  mamma-vagn-barnet ekipaget tillsammans.... och det är JAG som är ivägen.

Det kan ju vara så att jag har blivit en "prytt-bytto".... " knärr-kärring"..... med redan rätt stora självständiga barn och att jag tappat förståndet och förståelsen för mammorna idag.
Det kan vara så att jag ogillar när någon stör flytet i vardagen... hindrar flytet... skapar köer och väntande... 
Eller så har det alltid stört mig att folk tar plats.... jag har aldrig velat ta plats... aldrig velat vara ivägen för någon... Ibland när Emma var liten och det var mycket folk i någon butik, kunde vi lyfta ur flickan ur vagnen medans vi var inne och lämna vagnen ute... i hänsyn till de andra som var där.. så att man inte skulle vara ivägen.
Det gör man inte nu... man TAR plats.... och ANDRA får flytta på sig....

Nu får man en blick av mammorna som om det är mig de är irriterad på för att inte DE slipper fram... Ok... Kanske det är en kombination av de två ovanstående. Jag har då börjat stå kvar... ibland demonstrativt länge där jag ämnar stå... och så kan vi alla titta lite irriterat på varandra... för det är kanske Jeppobon i mig som lever efter devisen: "Om någon sjasar undan mig för att få min lekamen ur dess väg... får ta en lyftkran till hjälp. Försök få en Jeppobo att göra något på kommando.... - och jag ska säga dig att det är lättare att stanna tåget..... I FARTEN  "

Passande låt va.... och min dotters danslåt i detta nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar