Summa sidvisningar

torsdag 15 november 2012

Gammal... njää... jag skulle säga VIS

En av våra patienter på mitt jobb frågade häromdagen om jag har barnbarn redan.... och jag tackar min skapare och Gud av hon bevisligen ser dåligt utan glasögon. Jag börjar känna mig gammal....
Man märker att man börjar bli gammal när:

1.  Jag kan förfära mig åt att polisen numera ger ut körkort åt så unga... inser de inte risken för liv när så unga får köra på vägarna.

2. Jag har en handlingsväska.... med märket S-Market på.... Jag köper mer i gången och tar ut vagnen till bilen. Vuxenpoäng.

3. Jag gillar garn... stickning överlag... inget är omöjligt. Jag sitter hellre och stickar uppkrupen i soffan hemma än far ut på bio en lördag kväll.

4. Jag iriterar mig på de "ungas" arbetsmoral... för det är numera bevisat att unga idag har ingen.... arbetsmoral... ALLS!! Här ställer vi inte mera upp för arbetsteamet.. nej nej.. arbetet är ett måste för att få pengar att konsumera... sen gäller det bara att försöka glida undan så mycket tungt jobb som möjligt. Deras devis är " Varför göra idag vad du kan få någon annan att göra imorgon.." De gör det sedan med en sådan skicklighet att man inte riktigt vet hur det kommer sig att man plötsligt bara utför göromålet själv... bara för att det går snabbare då. Hade jag velat lära upp ungdomen idag hade jag utbildat mig till stödlärare och gått i peffan. Mitt jobb är att vårda mina patienter,.... inte att lära upp ungdomen idag...

5. Man börjar tycka att en basker kunde man faktist ha.... en röd...

6. när ens barn åker hem till kompis.... vars förälder gick på samma klass som en själv i skolan.... märklig känsla... Hämtade idag min dotter från kompis vars pappa tog studenten samtidigt som mig... nu är barnen suuper kompisar.... Tänk om man hade vetat det då... Och man känner sig ännu mera gammal när man hämtar upp dottern från någons hem där man inte känner föräldrarna... men barnens farfar/farmor....

7. när man tycker gummistövlar är rätt bra  skor och stiger i dem hemma så fort man ska ut på gården... att man tycker det praktiska i ett föremål går framom det coola.

8. Man orkar inte titta ens en film till slutet för man somnar i soffan efter kl 22. ... Jag har sett många Beck filmer... början av dem... men vet inte hur just någon av dem slutar.

9. Man börjar FAKTIST säga till... stå på sig mera och säga vad man tycker. Kanske man numera har själförtroendet att verkligen göra det. och det är faktist rätt befriande. Nej det är bara utför nu... snart har jag basker och runda glasögon... Sticksömen är redan här... irritationen på de unga är redan här... så nu väntar bara pensionen och kanske en rödrutig damkappa. ....

Kanske det är så att man är så gammal man känner sig..  så då får jag be att presentera: Annika Bernice  53 år gammal.

 Forgive me for what I have done.... cause Iḿ Old....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar