Summa sidvisningar

fredag 9 november 2012

Dagens utmaning..... klarades nästan....

Jag måste börja med att kommentera inlägget jag gjorde för någon dag sedan om att jag är lite stressad.....  Jag har nämligen mött många huvuden på sned med ett medlidsamt uttryck i ansiktet... Men Stackars dig Annika... och jag blev varse min bloggs genomslagskraft. Och jag måste faktist erkänna att jag inte är medveten om den alla gånger. Min blogg är mitt forum att skriva av sig. Jag ämnar inte skriva för att medvetet skryta eller bli tyckt synd om... jag skriver för att jag bara måste skriva av mig. ... som en dagbok nästan...  och visst vet jag att många läser och jag skriver inget som jag annars inte skulle säga in real life.men jag har fått ett behov av att ventilera... och det gör jag här. Jag har fått många värmande tankar och boktips vilka är jätte bra så jag tänker läsa Tommy Hellstens nya ... bara jag hinner.... min vän Viveka påminde mig och undrade var jag hade nuet och jag skämtade bort svaret .... men det tog jag med mig i alla fall... och tänker nu ta en stund i gången... den här månaden tar slut också... Allt har sin tid.. en dag i gången... och gör det bästa av den. Tanken lugnade mig en aning...  Du vet alltid vad som EGENTLIGEN är problemet du Viveka..... Jag blir glad i hjärtat av att ha dig i mitt liv... och jaa tack alla som gett mig omtanke... med bekymrad min.

Och det ökade läsarinloggningen på min blogg idag .... har jag på känn har att göra med Love tenten som jag gjorde idag. Och jag klarade den ..... nästan... men jag är faktist nöjd. Av innalles 5 tenter idag  klarade jag 4... läkemedelsräkningen klarade jag en del,  men i.v. delen hade jag ett fel och godkändes därmed inte på just den. Det betyder att jag skriver om endast den delen. Resten är avklarat och godkänt.  Lite harmar det mig eftersom jag först hade rätt svar.... men ändrade när jag dubbelkollade för att jag blev osäker... jag litade inte på mitt första svar... utan ändrade just innan jag meddelade att jag var klar... Just den frågan hade jag fel och mitt ursprungliga svar hade varit rätt... men nåjaa... jag är rätt nöjd ändå. Jag behärskade frågorna och har ett stressmoment undan. Skönt. Ska anmäla mig igen till räkningen fortast möjligt så jag får den undan. Känns skönt att inte behöva läsa mer på det där.

Kvällen spenderades ikväll på Wasa teater och pjäsen"Orgelbyggaren"... och jaa....  vad ska man säga.... hmmm... Jag har sett bättre.... så kan jag börja. De som läst boken innan kanske hade mer behållning av pjäsen...
Det handlade om en man som förlorat sin fru i Estoniaolyckan och i sin ensamhet och sorg/skuldkänslkor bygger han en orgel i sitt vardagsrum och isolerar sig. Mannen har en hel del sorger inom dig... sorgen efter sin fru, sogen efter sin dotter som dog i cancer då hon var 30, sorgen efter umgänge,... skuldkänslor efter ett brutet äktenskapslöfte.... Mycket sorg ÄR det... och så är han med om en massa olyckor... Stukar foten, bryter handen och sist bryter han lårbenet... Det hade varit rätt uppbyggande att en fredagkväll få bli lite underhållen med lite lättsammare päs... så man kunnat skratta lite också...
 Jag får känslan av att allt i huvudpersonens liv är rätt USLIGT!  Rätt mycket känslor i pjäsen,men ändå  lite humor i karaktären Berg som spelas av Boris Bränn... men annars tung pjäs... och just ingen scenografi alls. Tomt rum med några orgelpipor längs ena kanten. Det var svårt att föreställa sig scenbyten.... om de var ute eller inne... lite väl enkelt uppyggt. De borde haft Adam där... ;) Nåja... jag var där med min bokklubb för att vi läser just den boken den här månaden... Orgelbyggaren.  Vi ska se sen om boken är bättre än pjäsen.

Nåja det här var alltså fredagen som kom och for... en annorlunda fredag... jag utmanade mig själv med tenten...klarade den ...nästan.... en fråga från godkänt... . och kan nästan lägga den till sidan... sedan lite kultur... hmmm.... Nu ska jag knyta mig och åka till jobbet lördag morgon.. Är det nåt som är säkert i livet så är det det att då det blir helg är Annika på plats ... på just jobbet. Skriver mer en annan gång.... 

1 kommentar:

  1. Nu blev jag alldeles konfys Annika...har du varit och sett Orgelbyggaren....HUR kan jag ha missat den infon...det är helt klart ibland för långt mellan det att vi pratar. Jag ska och se den på fredag...

    Och så Adam...du säger att jag ska...hur var det nu...jo...FOKUSERA och då nämner du honom...men han borde nog hjälpt till eftersom jag har problem med scenografilösa pjäser... Tänk då han skulle gått där med sin oranga telefon, en SonyEricsson by the way, och gett order om byggandet med sin monotona stämma. Då skulle det blivit snyggt :D

    SvaraRadera