Summa sidvisningar

söndag 25 augusti 2013

Semestern är slut.... Back to Buisness....

Jahaa... då var alltså den sista semesterdagen bakom mig.... och jobbet börjar imorgon måndag... och då måste man väl som brukligt är väl summera semester... vad man gjort ... hur vädret varit och det viktigste av allt... Hur bra man tycker semestern har varit... så här kommer det:
Semestern har varit rätt bra.... Jag har kunnat koppla bort jobbet riktigt bra... Jag har sovit ... sovit... sovit... och tagit sovmorgon då det har givits möjlighet.  Jag har hunnit vara en vecka med Johan och Emma på sommarstugan... en värdefull vecka som jag har sparat känslan av i en burk så jag kan lyfta på locket nån gång i vinter då vinden viner i knutarna. Jag har tagit rekord i att simma flest gånger... Jaa inte mer än Emma då men mer än alla andra... :)  vi har haft en toppen sommar i vår stuga...  men allt har sitt slut.. även sommaren och möjligheterna  för oss som familj att vara på villan...
 Jag har hunnit reda upp garderober och "must do" lista..... och jag är glad att jag gjorde det... kändes bra efteråt att bli av med en massa skräp... denna vecka har jag bara varit... varit till Vasa en sväng.. och träffat vänner... nya och gamla... ;) Jag har hunnit sitta ute i gungan och stickat.... prövat på bågskytte som jag menat göra länge... och kunnat vara på Juthbackamarknaden... OCH kulturnatten och inte behövt arbeta bort dessa kvällar som brukligt annars.

Jag har hunnit Tänka... framför allt reflektera på vad jag vill och vad jag inte vill... jag har faktist hunnit landa i mig själv...  Jag har kunnat ta dagen som den kommer ... bara för att jag vet att det jag inte hinner med idag... kan jag faktist ochskå göra imorgon.... ingen fara..
.Jag har njutit av de lediga kvällarna.... nätterna och framför allt... de lediga helgerna... och det konstiga är att ju flera man har av dem desto mindre viktigt är det med program.... när man jobbar och har EN ledig helg så ställer man oftast planer till just den helgen... Nu har jag kunnat ha flera helger i rad som vi inte direkt hade planer..... och det har varit skönt att en helt vanlig lördag få sitta och sticka ute i gungan om vädret tillåter eller ta en sakta promenad med hunden.... eller plötsligt komma på att köra hem till mamma och pappa... bara annars.

Man tillika är det helt ok... at återvända till jobbet... jag saknar lite min identitet som sjukskötare... min EGEN identitet.. inte mamma och maka hushållerska och familjens organiserare... jag får träffa mina arbetskamrater och så får jag igen träffa mina patienter... och faktist så kan jag ärligt säga att jag tycker om dem... jag tycker om de flesta av dem ..på riktigt... Sååå Back to buisness.... and it is OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar