Summa sidvisningar

torsdag 15 augusti 2013

Vardagens kranka blekhet.....

Plötsligt var vardagen bara här....

 Den lediga tiden hann nästan inte ens säga adjö innan allt bara igen var "som vanligt"....

Emma började skolan på tisdagen, klass tre och hon hade väntat såå på den dagen...

 Hon hade börjat längta till de jämnåriga kompisarna och man får som mamma till en 9- åring se sig besegrad av mängden uppmärksamhet man får nuförtiden. Det sociala nätverket för henne utökas hela tiden ... och inte är det "hemmåt"...  Men å andra sidan fick jag lite egen tid i och med skolstarten.
Jag var plötsligt helt själv hemma... kunde göra vad jag ville... när jag ville.... och hur jag ville...
Tror ni att jag  tagit det till vara något nämnvärt...? Noupp... rätt gissat.... jag har haft "to do" lista.... Städat skåp... lådor... sorterat kläder... bl. a.... mest för att jag också ska kunna redogöra för saker jag "gjort" när alla andra haft ett resultat av dagen.... Man kan ju inte gärna säga och tycka att det är ok att idag läste jag bok på f.m. .... och hela e.m. satt jag och stickade. ..... Jag önskar sååå jag kunde lugna ner mig...........Man jag har ännu en vecka semester.... dååå kanske jag ska sticka.... men så har jag ännu centralgarderoben som behöver hjälp. Frågan är om jag ändå inte är lugnare till sinnes när jag jobbar än när jag är hemma....hmmm.....

Så för att lugna ner mamma i huset imorgon åker vi ut till vår sommarö för att hitta lugnet och friden och sånt...vi ska bada bastu, äta gott och umgås... och jag ska smyga ner min bok  OCH min sticksöm... och så ska jag i lördagens regn ligga på vår vind och mysa under filten med min bok..... utan dåligt samvete.... Jag har saknat det sååå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar