Summa sidvisningar

måndag 19 augusti 2013

Sista semestevecka på G.... lite små alster

Ok ... sista veckan semester är här och på nåt sätt känns det som om jag varit ledig länge redan. .... men inte sååå att jag längtar efter jobb precis... snarare tvärtom.. semester är vanebildande...

 Jaa ... vad har jag då gjort.... hela förra veckan gick i städningens tecken... lite onödigt kanske men jag fick en del skåp och garderober städade och sorterade som bara skrek efter hjälp. Och jaaa... kanske lite onödigt att spendera sin semester inne i garderoben... men nu när det är gjort känns det en anings befriande att ha det gjort... sorterat och klart... jag har slängt duktigt och faktist gjort mig av med en del kläder.... två lådor till missionsstugan.... 4 kassar till Eko punkten.... en låda till min systerdotter..... och det känns faktist som om det inte ligger över mig längre och jag fick stryka det från min "to do" list.....  Så nu denna vecka har jag bestämt att jag bara gör roliga och avkopplande saker... saker som jag vill göra själv.... och som inte direkt kräver resultat....

På stickfronten tänkte jag visa lite alster jag hunnit med i sommar och det är faktist inte sååå mycket.... inga stora projekt eftersom vi åkt fram och tillbaka så mycket från sommarstugan och hem... så jag valde att göra små projekt som går lätt att ta med sig....  Det här är vad jag gjort.....

De här har jag gjort till fyra stolar.. stickt dem i Drops Eskimo..... tovat dem i tvättmaskinen.... De gjordes till våra stolar i köket på sommarstugan.... de var roliga  att virka.. och fort gick det då jag virkade med 10:ans virknål.... Men jag är rätt nöjd över slutresultatet. Tack Gunilla för att du lärde mig virka....!


En "huvmössa".... till Emmas småkusin ....Stickad i Drops Alpacka..virkat en mörkare kant runtom för att markera lite annan färg... det var inte på mönstret men jag satte till det ändå- Stickad i storlek 6-9 månader så man kan ha den längre. ....

Babysockar till en annan av Johans kusiner i Åbo som fått lilla Viktor.... storlek 6-9 månader... stickad i Drops Fabelgarnet... på 2,5 stickor.... lätta och följsamma sockor.


Babytossor på gång... i Baby Merino ull.... storlek 6-9 månader... alltid lika roligt att sticka ... och så går det så fort. Märk väl att jag unnat mig dyrare stickor... Karbon stickor.... obrytbara... lätta och sååå I wnat them all..... in every sizes.... köpta i Munsala på Garnstugan. Just gotta löööv them... nu vill jag inte ha andra.... som alls. har bara 2,5 storlek... och så fyller jag ju år snart... tänk va passligt... så det om det.... ;) 





Så inga stora projekt men lätta att ta med och roliga att göra allt emellanåt.

Inför hösten tänkte jag så småningom ta mig an en kofta i alpacka  åt Emma som bara ligger och väntar på mig..... mn först måste jag få iväg dessa till de små som väntar på värmande klappar. ....  Som jag brukar säga.... Tooo much yarn.... Sooo little time.... suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar