Summa sidvisningar

tisdag 20 augusti 2013

Den "egna" dagen....

Vilken märklig dag det här blev..... Den blev lite annorlunda än jag hade tänkt mig.... inte alls dålig... bara annorlunda. 

Jag hade planerat en dag för mig själv denna min sista semestervecka... då jag skulle fara till Vasa... shoppa loss... prova kläder.... unna mig lite kläder åt mig själv... som inte hänt på länge..... Jag hade ordnat det så bra med farmor som hämtade upp Emma efter skolan så jag fick vara huuur länge jag ville...

Kände kanske redan när jag satte mig i bilen att jag också gärna hade varit hemma..jag käände mig inte riktigt 100%... men kunde inte säga vad som var fel heller... . men jag tänkte NEJ Annika... nu ger du dig själv den här dagen utan måsten och tjat om att "sluta prova nuuu maammmaa." ... jag skulle iväg.  Så jag backade och körde iväg... anlände till Vasa och utforskade GW gallerian i Stenhaga.... kollade runt... och med det samma som jag kom innanför dörrarna där rann all inspiration bara av mig... jag  hade INGEN lust alls att vara i stan.... jag var irriterad på allt folk som enligt mig bara sprang i vägen.... Jag bara snabbkollade utbudet... " Njaa.... inte min stil.... Hmmm... den här ser bra ut men njääää jag orkar inte börja prova ... Den här är fel färg... annars bra.... osv... jag brydde mig inte alls.... Jag började bli hungrig och kissnödig.... huvudvärken låg på lur och jag kände mig inte riktigt bra.... Nåjaa... ut kom jag med ett par jeans åt Johan... som jag tog bara i farten efter ögonmått på storleken.... ett paket strumpor till mig och ett åt Emma.... och jaaa... det vara allt jag handlade den dagen... Jag vet inte vad jag hade för fel.... Jag fortsatte in till stan och gick slött igenom några butiker men njäää..... fort ut tillbaka..... Jag struntade i shoppandet och lunchade med en vän istället.... mycket roligare än shoppandet... och vi hann prata om det ena och det andra.... riktigt roligt hur man ibland bara kan ta upp tråden med vissa vänner... precis som om det inte varit så länge sedan sist.... fast det varit det...

Tog sedan inte upp shoppandet sen heller utan åkte ut till syrrans istället,  för en pratstund..Mådde inte riktigt bra... svetten rann och jag när på kallsvettades... och pulsen hoppade på nåt så otroligt... vet inte varför... Det var lite otäckt. .. återvände in till stan och ,mötte upp en vän... och vi drack kaffe på ute servering... hur trevligt som helst..... och faktist började jag må en aning bättre vad dagen led....jag vet inte riktigt vad som spökade idag... . men jag kom hem utan klänning.... och som Emma uttryckte det.... "Fick jag bara strumpor".... Hon hade väntat sig helst en tröja som jag talat om innan jag for men hon fick nöja sig med strumpor denna gång....

Så slutsummering av dagen är....
 1. jag har ingen klänning för bröllopet jag ska på i höst.... men det löööser sig....
2. Jag tog mig tiden som planerat trots allt....
3. Jag fick träffa vänner och prata
4. Jag behövde varken betala min pizza eller min kaffekopp..... det måste ha varit mitt leende kan jag tänka... måste fara flera gånger till Vasa... och le... så kanske det lossnar en  och annan pizza eller kaffekopp....
5. En intressant dag.... en riktigt rolig dag ..... trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar