Summa sidvisningar

tisdag 6 augusti 2013

"Undvik alla måsten-Dagen"

Tisdag då jaa.... Varmt och vackert.... och man är INTE på villan... Nej nej... Jag kan ju så braaa vara här hemma nu när vädret är fint och vackert... vilken himla tuuur att man kom tillbaka hit till måsten och sysslor Är det inte vinbären som måste syltas och saftas så är det kylskåpet som är tomt eller golven som måste damsugas... helst borde man hinna baka nåt också ...och Emmas klädskåp borde städas och sorteras... Jaaa.... Jag är ironisk just nu....
Men Jag ser bara sysslor så fort jag är hem och jag ger på som ett jehuu överallt och ger mig inte tid till att njuta ute i gungan en vacker dag.... sysslorna stressar mig.. det gjorde de inte på villan. Så idag har jag haft ett under-ytanliggande irritation ... irriterad på alla skor som ligger ivägen i hallen... irriterad på att Emma slänger jackan på golvet... irriterad över att NÅGON inte satt locket på smörasken i kylskåpet... inte satt korken på tandkrämen.... inte hörde när jag sa nåt FÖRSTA gången så jag måste upprepa det... Jag är irriterad på hela världen... och fast jag inte sa ett enda ord om villan  så upptäckte jag hur klok dotter jag har som när jag för hundrande gången fräste att "hon faktist kunde föra sin smutsiga tallrik på diskbänken... så JAAAAG inte behöver göra ALLT i detta hushåll"  då hon utbrister: " Inte är det MITT fel att vi inte kan vara på skären mera! " Hon satte huvudet på spiken med den kommentaren... Hon visste precis vad som grävde mig.... och jag bara ... var tyst... Kunde inte säga nåt... Hon hade alldeles rätt... Jag är Skit förbannad att vår "Vi-Tid" är slut... och jag inte hann med.

Jag måste tänka om ..... så Jag strunttade i alla Måsten och gjorde dagen till en tjej-dag med min dotter. Vi packade picknick korgen och tog cyklarna och cyklade iväg mot Grisselören....






Vi satt ute på piren och åt och drack saft. Och så satt vimed tårna i vattnet och drog in lukten av saltvatten... aaahhh... Precis vad jag behövde. Saknar havet!


















På vägen hem kom vi på den brillanta idén om att fortsätta tjejdagen och undvika måsten så vi kollade upp lite biotider och for iväg till Jeppis och bio för att se Monster Akademin... Den var jätte rolig.....Rekommenderas!



Så alla "måsten" är kvar tills imorgon men vi hade lite time out idag... och än har bären inte fallit av buskarna... disken var kvar som jag lämnade den... inget farligt har hänt.... Det var en rolig dag!

Jag undrar hur jag ska undvika alla måsten imorgon också... ;)  Man har ju för sjutton semester! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar