Summa sidvisningar

måndag 1 april 2013

Påskhelgen.... och Jag är tillbaka....

.... Tadaaa..... Och HÄR var jag igen....

Jag har haft lite paus här på bloggen och jag har faktist lekt med tanken på att kanske avsluta den helt då jag faktist inte haft inspiration att skriva alls.... och om mitt skrivande inte flyter... skriver jag INTE. Jag har just inte haft någon inloggningalls så intressethos er har säkert också svalnat då jag helt slutat skriva...
ibland blir jag lite inåtvänd och tungsint och då måste man bara ner och svänga och sen ta nya tag då man kommer upp igen. ...och nu är jag upp igen.



Den här tårtan gjorde jag till min Stickträff med tema "gult"i påskveckan.... Men när jag dekoreratoch satte min kyckling högst upp i riven choklad ... kom ett rim upp i huvudet... " Lilla Kyckling liten, Sitter mitt i skiiten".... Passande va? ;)
Tadaa.... Åminnegrändens egen Påskhäxa.... Muhahaa....

Påsk har det varit.... Och vilken härlig helg sen. Vädret alldeles fantastiskt soligt.... och fast jag hellre är inomhus så var jag faktist ute en stund varje dag... i solen. Jag har umgåtts med min familj och tagit promenader i solen på isen med hunden. Lördag ställde jag iordning min dotter som skulle gå påskhäxa med några kompisar. På kvällen bar det iväg till Purmo och mina föräldrars sommarstuga där alla mina systrar med familjer slöt upp och vi hade en trevlig kväll med min morbror och moster också. Det var en riktigt fin kväll ochvi fick faktist riktigt bra fyr på brasan. Efteråt grillade vi korv över det som var kvar i glöden. Rolig tradition... med historiens vingslag... Hoppas mommo och Moffa kunde se oss alla samlade på ett och samma ställe på hemägorna...engång i året... Det hade de tyckt om...
"Tänt var det hääär!"
Idag PåskAnnandagen satte vi oss i bilen och körde ut till vår sommarö... och Jaa vi tog bilen ända fram... Märklig känsla då man inte bytte transpotmedel alls utan körde bara ut på isen. Det var massor av folk ute på isen... de flesta gick eller skidade... Sen fanns de som satt och pimplade också... och nej... vi prövade inte  "picka" i dem för att kolla om de var stela för att de frusit fast där de satt. Jag undrar hur länge en pimplare hade kunnat sitta oupptäckt ..död på sin pall ..om man inte skulle trilla av vill säga....innan någon reagerade. 

Här följerlite bilderpå vår sommarstuga i vinterskrud.... vi längtar sååå efter sommaren.... Nästa gång tar vi båten.
Stugan i sikte....
Märklig bild i huvudet .... att få ha bilen parkerad vid sommarstugan.....
Fönstrena är täckta än... i väntan på oss....
Vår utsikt från övervåningen. Fönstret har Johan snickat till i vinter hemma.
Johan passade på att jobba lite... vi isolerade lite väggar på övervåningen.
Vi hann med en promenad runt holmen.
Emma lekandes i snön... i brist på sand....
Jag avslutar med Naturens eget konstverk..... jag säger bara vilka krafter.... och va mäktigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar