Summa sidvisningar

tisdag 16 april 2013

To have yarn.. or to NOT have yarn... ?.. That is just a silly question.

Min bekantskapskrets har ju inte undgått det faktum att jag var till Kauhajoki till Tapion Lankakauppa för nån helg sen.... och det var sååå roligt.
Jag hade simdräkt med och simmade omkring där i garnlådorna... ok... det var att ta i faktist.. nog för att jag byggt bo där de eviga gökarna gal. :) Jag kunde hålla mig men jag hade fullt sjå att hinna igenom butiken på de timmarna vi var där. Hur mycket som helst att titta på.... lovely....  Jag inhandlade några nystan Alpacka Bouclé för att sticka mig en sommartopp... så den är på gång..... Alldeles härligt garn som jag fick iden till att kanske göra en filt i år Emma i sommar... vore snyggt med olika färger lappar som sen sys ihop.. jag ska behålla tanken.



Bilden blev lite mörk men garnet är naturvitt.... och jäääättemjuk... Just löööv it!
 Lite roligt att göra nåt åt mig själv nu faktist... länge sedan sist.


Här är lite andra projekt jag haft på sistone
De här tog jag på mig uppdraget att förlänga så jag kan inte ta åt mig äran för hela strumpan... Turligt nog var sockan stickad nerifrån och upp och det underlättade betydligt då man skulle fortsätta uppåt, jag har fortsatt från det markerade gröna snöret så ni ska se ungefär. . Att hitta rätta svarta nyansen var inte det lättaste.. visste inte att det fanns såå många olika svarta nyanser. Jag försökte klura ut mönstret och så kopierade jag det och fortsatte uppåt... en hålrand med plats för band så sockan hålls lättare upp.. sen en dubbel bred resår upptill... Det var roligt att få en beställning... Utmanande... Mera sådant!
Sen har jag fått "pippi" på att sticka babytossor... Går fort och såå himla roligt.. Har använt Baby Marino från Drops, de vita och rosa är stickade i st 0-3 mån... medans de gråa är stickade i st 3-6 mån... Haft endel babysar att uppvakta i dessa tider så jag passade på att ge bort några. Ett par åkte ända till Helsingfors och till Johans kusins lilla tjej.. Filten kan jag inte ta åt mig äran för .... Den har jag INTE gjort.. Den har min kompis Sanni gjort till vår gemensamma vän som vi uppvaktade när hon fått sin Emil. Hon fick filten och de gråa sockorna. Köpte hem mera Baby Merino här jag var till Kauhajoki så jag tänkte göra några fler... alltid bra att ha i lager eller ge bort kanske till BB i Jeppis..



Nu tänkte jag faktist sticka en pippimössa som nästa till mig och Emma.. i bommullsgarn..... Det finns sååå mycket garn.... och sååå lite tid... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar