Summa sidvisningar

onsdag 24 april 2013

Jahaa.... Vad har du gjort idag då?

.... den frågan får man alltid då man haft en ledig dag. Och i och med att man skiftar har man så oregelbundna tider att man kan vara ledig lite hur som helst. .... Och nu kommer sanningen: Om jag jobbat hela helgen så kan jag ta "söndagsordning"  en helt vanlig onsdag.

Såå.... fast jag borde vara både på utsidan och insidan och greja med en massa... fönstren är otvättade, gardinerna ska bytas i vardagsrummet,tvättmaskinen borde startas, golvet dammsugas, Växter där ute borde klippas ner, gräsmattan borde räfsas  Men trots allt detta tog jag mig en Söndag idag..... Så svaret Johan fick när han frågade mig just ovanstående fråga var... att jag levat.

Varför måste man göra en massa .... egentligen.... hela tiden. Är inte det också att göra... att njuta av livet, lyssna på fågelsången, känna vårvinden mot sitt ansikte... ta enstilla promenad med hunden, ta sig en kaffekopp på inneterassen med sin sticksöm... ringa en vän och prata av sig..   Det är ju också att göra nånting... det är att LEVA och njuta av livet. Varför har man nästan dåligt samvete för att man unnar sig det en helt vanlig onsdag.... man kanske inte hade tänkt så om det faktist varit Söndag..... Man tycker bara att man borde åstadkomma något resultat av dagen så att när man summerar dagen vid matbordet kan man säga att idag har jag..... det och det.... Kanske man tycker man borde ha ett resultat av dagen för att Johan varit på jobb.. och åstadkommit nåt...

Jag började faktist städa ett skåp men när jag hade ut några grejer och skulle sortera tog inspirationen alldeles slut och jag bara helt sonika slängde in allt tillbaka in igen i skåpet med orden... "Näää nu struntar jag i det här.!" Och det var sååå befriande...

Jag har bara VARIT idag..... stickat några varv... skrivit lite skolarbete... promenerat med hunden umgåtts med min dotter och jag tycker egentligen att slutsummering av dagen ändå var på plus... Jag har levt i nuet, vilat kroppen och själen och det är väl också gott nog... för MIG är det gott nog . Det var idag... imorgon ser kanske annorlunda ut men idag har jag bara levat.

Lycka är en kaffekopp på terassen en helt vanlig onsdag eftermiddag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar