Summa sidvisningar

tisdag 22 januari 2013

En dag på soffan med Les Mis...

En sjukskötare FÅR inte bara feber... bara så där... utan orsak... det händer liksom inte.... för DÅÅ börjar man analysera... och googla och till sist har du hjärnhinneinflammation oh får man inte vård inom 24 timmar kan det innebära döden. En sjukskötare får inte feber för någon ofarlig flunssa i kroppen.. nej, nej, det är ALLTID något döds allvarligt om man har feber utan annat fel.

I går kvälll när jag kröp till sängs började jag frysa något så.  i norden... jag hämtade en filt.. en filt till... ett par stickade sockor, byte till flanellpyjamas byxor, noupp.. räckte inte... steg upp och tog ännu på mig den tjockaste ylletröja jag hittade.. och jag frös ändå... Jag hade feber som var kvar ännu på morgonen, och jaag har tillbringat min lediga dag på soffan... med värk i kroppen och huvudvärk from hell. Mot kvällen måste jag ju upp för matlagning och läxläsning m.m. så jag tog en Burana, och febern släppte... och den har inte kommit tilbaka sen heller. Hmmm... varifrån den kom förbryllar mig.

Vad är då bättre än att ligga på soffan och njuta av min DVD skiv av Les Miserables in concert... som jag redan tittat tyyyp en miljon gånger men som är lika bra varje gång.


wow.... Men jag föredrar faktist Jean Veljan i denna versionen... need I say more than Alexander... noupp... i didnt think so either...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar