Summa sidvisningar

tisdag 1 januari 2013

Bokslut 2012- Framtidsvision 2013

För andra var det kanske nyårsafton och nyårsdag....

 för mig var det mest bara måndag kväll och tisdag....
 Jag vet inte varför jag inte hade någon nyårspartystämning iår.... inte alls faktist. Jag vet inte om det hade att göra med att jag jobbade måndag förmiddag.... It beats me....
 Jag hade inte den klassiska känslan över någonts slut och något annats början om man säger så... inget behov att gå igenom 2012..... ej heller att analysera vad som komma skall... Märkligt. Vi till och med missade Grevinnan och betjänten på tv.

Vi hade Mamma och pappa på mat så det förhöjde party stämningen och lite facklor på gården... faktist lite iår med tanke på att jag är en "fackelist".....25 st är ett minimum... iår hade jag hmm... låt mig tänka... 10 facklor... 4 stubbfacklor och 2 islycktor som by the way höll på att smälta i plusgraderna där ute.
 Vi hade dukat fint... ljus på bordet, fin porslinet... förrätt-huvudrätt och efterrätt... och allt var festligt, men det kändes som en vanlig lördag tyyp.

 Kl 22:30  när mamma och pappa åkt hem för länge sen var vi båda så trött att vi när och på kröp till sängs... men då har man officiellt blivit gubbe och tant så vi tvingade oss att vara uppe till tolvslaget... satte på tv från senatstorget i Hesa för den traditionella nedräckningen där en "Icke föranklad i verkligheten- leva ut sin verkliga ålder" till man hoppade runt på scenen... tills de plötsligt avbröt för 10..9...8...7...6... 0.... Hyvää Uutta Vuotta...!
Jag bara förvånat frågade högt var "Ukka-Pekka Laivasniemi" var.... Johan såg ut som ett frågetecken... och jag förklarade bestört att han "Ukka-pekka .... han porimestari över heila kaupunki"... som man inte alls förstår vad han säger men som SKA prata innan tolvslaget...Var va han??
 Jag suckade och konstaterade att ingenting får vara som förr.... Vi skålade i pommac sa godnatt och somnade ..... Inget bokslut över året inga förhoppningar om nästa... inga löften man ändå inte håller... och vi vaknade till en ledig tisdag...

Så nu kommer här då ett obligatorisk bokslut:

2012: Året då...

Vi unnade oss en resa till söderns sol Kanarieöarna.... och hittade ett litet paradis vi säääkert återvänder till när pengar finns.

Vi skeppade ut våra stockar.... till Råholmen ...i dimma...
plockade upp den och fick tak på hela shabraket innan hösten...

Undertecknad hade av ledbandet... gick med kryckor och stödskena.

Emma börjar i klass två och växer mycket inte bara på längden utan också mycket som person och beteende. Vi har aldrig någonsin varit så mycket i konflikt hon och jag... aldrig har gränserna prövats så hårt... som detta år... men heller aldrig förr har vi pratat mer med varandra, kännt igen varandra i betende, ej heller aldrig förr har vi skrattat och pratat så mycket med varandra som detta år och hon håller på att bli en liten tonåring redan... luggen ska sitta rätt... ha de rätta kläderna....men allt som oftast sitta i famnen och bli kramad.

Året då jag inser att jag inte är ett träd.... försöker mig på att ändra det jag är missnöjd med...

Året då vi får äran att vara församlingsfaddrar åt inte bara ett barn utan två.... jag bara såå älskar dem.... Albin och Eleonora..... ni finns i mina tankar.

Har en känsla av att jag är precis där jag vill vara i livet och att ALLT känns hur rätt som helst. Jag vågade , jag gjorde rätt.... allt har en mening.

Mina blickar frammåt ... 2013.... Året då:

Vi förhppningsvis får flytta in i vår egen sommarstuga och jag inte behöver sitta inne hos svärföräldrarna varje kväll... fast de är hur trevliga som helst...

Jag börjar min specialiceringsutbildning i Palliativ och smärtmdicinering... ska bli utmanande......

 Har på känn att det blåser lite förrändringens vindar... hmmm.....

Jag lovar att:

1. Leva mer i nuet
2. Inte klaga så mycket
3. Unna mig garn när jag behöver.... och så däremellan..
4. Ta mig tid att läsa mera böcker
5. Njuta av livet lite mer....
6. hitta kanske en eller två saker varje dag som jag är glad och tacksam över.
7. Tillåta mig var ledsen och knärro när jag känner för det.... ingen har dött allenast leende...
8. Ge positiv feedback runtomkring mig... när jag tycker det..... utom åt A då förståss...
9. LEVA.... så länge jag finns till.

Jag tänker inte lova att sluta äta godis... inte att inte ta ett vinglas till maten på fredagkväll... inte lova svära mindre... min ilska behöver ett utlopp... för att förhindra kroppsligt våld..;) Jag lovar ej banta... får jag infall av att äta mindre eller springa mera är det bara ett plus... jag lovar inget jag bryter 5.1.  

Nu börjar vardagen igen.... imorgon med ett besök till farbror doktorn med min arm dessvärre.... inget bättre alls....  Jag har gått med den i mitella idag... den har värkt minst då.

Jag tänker inte ha nyårshälsningarna här så slentrianmässigt som alla skriver på feijan... rätt tomma ord faktist. Jag föredrar att messa dem jag vill  prata med extra ... en kram och lite prat..... men till de läsare jag inte träffar eller pratar med får jag tacka för det gångna året... tack för att ni läst mina tankar och funderingar och följt mitt liv... och tack för de positiva responserna jag fått på min blogg. Det är roligt.
 Jag har ju min andra årsdag på kommande i februari.... och då kommer istället den utlovade utlottningen av nått stickat jag lovade till jul.... lite sjukskrivning kom emellan till jul men borde kunna genoföras till februari... mera om det senare.

LEV LIVET NI FÅTT - TA VARA PÅ ER SJÄLV OCH PÅ VARANDRA! Kram till er ALLA!

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet som vanligt....bara en undran...nr.8 av dina löften....A...ingen av mina A:n va? :P

    SvaraRadera
  2. Näääe.... bara mitt stora irritationsmoment till A:n.
    .... Fast jag har nog ett sanningens ord att säga din A också om tillfälle ges... Inte ditt nyfunna A utan ditt gamla A.... som vi inte behöver mera... ;) ... endast som ögongodis ibland då ja...

    SvaraRadera