Summa sidvisningar

söndag 7 oktober 2012

Uppmuntran och en ledig helg... I just lööv life...

När jag lämnade jobbet fredag eftermiddag gick jag lite rakare i ryggen lite gladare hem. Jag lämnade jobbet med en känsla av att fast allt ibland känns motigt och uppförsbacke så gör jag ändå skillnad just där jag är, jag gör ändå ett bra jobb och  berör någon och då käns det plötsligt som om jag visst är en sjuhelsikes sjukskötare just där jag är .. på mitt jobb.

 Denna känsla kom sig av att en patient frågade mig i fredags om jag går av skiftet nu 3 tiden.... Och jag svarade att jaa det gör jag och sen är jag ledig helgen. Då sätter patienten huvudet på sned och säger uppriktigt:
"Du borde vara här dygnet runt du, alla dagar för jag tycker du är så bra här. Nu måste jag alltså vänta till måndag innan du kommer.".. ...

och den tanken värmde min trötta känsla inför jobbet.... Jag var omtyckt och väntad måndag igen. Hon kunde inte veta att jag blev så glad över de orden att jag sparar dem för att ta fram de dagar jag inte har lust alls att stiga upp... Det var roligt....och betydde mycket för mig. Kanske det luktar lite skryt men varför inte... ibland måste man ju få gotta sig i beröm... eftersom det inte händer varje dag..

 Helgen var alltså ledig... den första hela helgen ledig sedan jag började på nytt efter semestern. Och det bästa var att jag inte hade nåt program alls. Härligt regnigt  väder har det också varit... fredagsmyset var komplett med regnljud på taket och eld i öppna spisen och ett glas rött.
Började lördagen med att städa... alltså riktigt storstäda huset, torka golven och städa Emmas garderober.Allt sånt som jag bara skjutit upp så länge att det började bli akut. Det var faktist riktigt roligt att plocka och greja och faktist inte göra nåt i all hast som annars. Jag hann bra ... och nöjd över mig själv när det var gjort.

 Johan stod på köket på kvällen och jag fick sätta mig till färdig mat... fiskkotletter stekta i gräddsås.... mums säger jag bara.

Idag har Emmas kusin Axel varit hos oss och det är alltid lika roligt. Han har så roliga funderingar den killen så det är riktigt berikande att tillbringa en eftermiddag med honom.
 Stickorna har också gått heta i helgen kan jag ju säga... åhh... så roligt. .... och en lite lustig grej faktist... När jag öppnade facebook i helgen hade jag en vänförfrågan av han i munsala där jag hämtar mitt garn... och det måste ju betyda att jag har varit rätt mycket där på sistone... hihhi... det var väl lite lustigt.

 Eftermiddagen har gått i bakens tecken så att säga. ... Har födelsedag som kommer upp denna vecka så jag gör som de stora kockarna och .. förbereder lite. Bakade lite långpannerutor med kokoskräm på och chokladglasyr. Blev riktigt bra fast jag inte gjort dem tidigare. hmm... det om det....

 Imorgon väntar den OBLIGATIRISKA friluftsdagen från jobbet. Vet inte varför jag kommer att tänka på den engelska leken "Simon says..." när jag tänker på den dagen... nåja... ju förr det blir måndag ju förr har vi den dagen undan så att så att....

Nu risgrynsgröt som är en återkommande söndagkvällmeny hos Johnsons. På återskrivande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar