Summa sidvisningar

måndag 15 oktober 2012

Jag är inte ett träd.... WOW!

Jag tog in tidningen imorse efter att jag följt min dotter ut till skoltaxin.... ett papper hade följt med märkte när jag kom in, det var Socklotinfon som kommer regelbundet i lådan... trevlig sådan.... och jag möttes av den här sidan... och det var precis som om det talade direkt till mig... och jag fick tanken: Hur i hela friden visste de att jag behövde höra det där.... " om du inte trivs där du är, så ändra på det.- Du är inte ett träd! "

 Det var ett "ahaa-moment".... Jag är inte ett träd.... Tänk att DET visste jag inte! Fasiken va HÄFTIGT! Tänk va mycket roligt och intressant jag gått miste om då jag trott att jag varit ett träd... och så ÄR jag INTE det.... COOOLT! Jag har haft en period då jag ansett mig ha rätten att vara oförnöjd med jobb, rutiner, ensidigheten.... och knällt.... och hela tiden ansett mig vara ett träd... och så ÄR jag inte det... Tänk vilka oanade möjligheter som nu finns... hmmm... det här var så omvälvande så jag tror att jag måste fundera på vad jag ska göra i framtiden.. vi ska se.... om jag är en vind eller en snigel... men jag VET alltså från och med idag att ett träd är jag ialla fall inte. Himla häftigt!"

 Annars då... jag och min dotter var till Jeppis idag för att inhandla varmare jacka. Behövs numera ... minusgrader i morse rev upp ögonen för att hösten faktist är rätt långt liden... och nu har nog min dotter officiellt blivit stor... jag kände inte alls igen henne idag... och det är skrämmande.
När vi inhandlat höstdräkter tidigare har regeln varti denna... Rosa... rosa.... gullig figur på framsidan.... så de tittade jag till en början på innan min dotter gav mig en tydlig och ljudlig suck... " Men mamma... int vill jag ha rosa... de här svarta ser ju coola ut. ... hmmm... Ok.. vi kom hem med en svart och vit jacka... svarta byxor.

En varmare mössa skulle också behövas så jag plockade bland dem som hon brukade gilla... och då fick jag mitt andra " Nu är du jätte barnslig.mamma"-looken från Emma. "Såna där mössor har de som går i FÖRSKOLAN.... och jag går ju FAKTIST på TVÅAN!"
Så nu lärde jag mig igen nått nytt... en flicka på åk 2 ska tydligen endast ikläda sig huvudbonader som är så stora och sitter så löst på huvudet att de i vilken minut som helst faller av hjässan... och varför dåå... frågar man ju sig... Jo nu ska ni få tillgång till topp secret material..lyssna noga: 
Om man har en poatissäck på huvudet så SYNS den snett tillrättalagda luggen och det framåttillrufsade håret mycket bättre!

 Så nu vet jag det... hmm... och då trodde ju jag i mitt stilla sinne att jag kunde ta vilken potatissäck som helst... ni vet en sån där mössa som ser ut att vara dimensionerad för en elefant eller en stor tomte... men ack nej... Det ska vara den exakt rätta modellen... i val av färg, passform.. ju längre desto bättre... och nu kjommer det viktigaste: Så att den ser bäst ut med LUGGEN! vi provade mössor i 4 butiker innan hon hittade den rätta. Jisses....

En annan sak som också ändrat är min dotters tidigare fasination för kjolar... alldeles puts veck... nu är det jeans som gäller... och jeans passar bäst med håret i en svans... så nu förtiden väljer vi inte frisyr till vad vi hinner med utan nu väljer vi frisyr till vad vi har för KLÄDER... Jisses
Hon har numera en egen laptop som skolan rekommenderat oss att skaffa och hon håller på att bli skickligare än mig på dator redan nu...vi begränsar ännu lite tiden vilken hon ska sitta vid datorn....
men .. det är nya tider och nya seder....

 men jag kan bara helt kort konstatera att inte släktas hon då mig då hon står där och tillrättalägger luggen.... hon håller på att utvecklas till en helt egen person... så nu ska jag bara njuta av att få lägga henne på kvällarna så jag vet var jag har henne... snart är hon vuxen... Tiden går fort. Carpe Diem som sagt. Vi har mycket osett ännu....hujeda mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar