Summa sidvisningar

tisdag 23 oktober 2012

Åland i mitt hjärta....

Så var jag då hemma igen efter några dagar på Åland. Hade lite semesterdagar att ta ut som brände i fickan så jag tog ut dem nu då Emma hade höstlov. Vi åkte ner redan natten till onsdag med nattbussen. och sen färjan över potten... Hade tänkt ta flyg som passar bättre för oss "märkvärdiga".... men de upptrissade priserna förhindrade det denna gång.... flyget hade kostat Emma och mig 570 euro...EN VÄG till Åland så då tyckte jag att jyst SÅÅÅ märkvärdig är jag ju inte... Vi löste det hela med att ta en hytt på båten så att vi fick vara märkvärdiga ifred och inte behöva beblanda oss med "vanligt" folk. ... HiHi.... skämt åsido.

Resten av veckan gick onödigt fort  och jag njöt verkligen av att vara hemma hos min kompis och få krama om min fadderpojke Albin som är mig såå kär.
Tvillingarna som nu är 8 månader redan hade utvecklats till verkliga personligheter... såå olika till sättet... och hur Härliga som helst. Det blev mycket kramar och pussar.

 Jag hamnade i skärselden redan första dagen efter som jag i ett svagt ögonblick lovat barnpassa hela torsdagen.... alla hennes 4 barn och min egen dotter ...innalles 5 barn... Efter en kort genomgång fladdrade min vän iväg till sitt den dagen och jag stod där med 5 barn i pyjamas, alla hungriga och förväntansfulla... Jisses...hur ska det här gå tänkte jag då.... ??!
Men jag sa åt min vän att jag lovar att alla barnen LEVER när hon kommer hem... hur de sen är klädda är en bagatell.... så mitt mål för dagen var att behålla alla vid liv till klockan tre.....
Mitt första dilemma var vilken av tvillingarna man börjar med då båda tvillingarna vill ha uppmärksamhet och ny blöja på samma gång... det blev till att först välja den lite mer förnöjda som förste man för att få honom bytt på och hålla under uppsikt så länge man byter på den andra.... Ok.... så långt allt väl... Alla barnen hade ätit frukost och barnen fått kläder på sig.... det var under kontroll ... då jag kom på vad jag tyckte var den brilljanta iden att fara ut med allihopa...
Det  lät ju som en bra ide... men jisses vad svettig jag var innan jag förverkligat iden. Började med tvillingarna och satte dem i vagnen.... sen hittade vi inte jackan åt lilltjejen, mössan åt killen,   sen sprang en av dem in igen... med skor och allt... sen var det min egen dotter som plötsligt hade bort sin egen sko... den var BORTA... fanns ingenstans.. så då sökte vi den allihopa som pirater som letade efter skatter.... den visade sig hade fastnat under vagnen med tvillingarna... under tiden hade tvillingarna fått varmt och blev knälliga....
När jag en halv timme  efter min briljanta ide fått ut alla... så började det ...jepp... REGNA: He va int naana tå.... nåja... jag tänkte att det struntar vi i om de är nöjda med att vara ute ändå så är vi det... vid sandlådan utbrister plötsligt en av barnen att  " Jag måste kissa".... så det var bara att springa in igen och börja på nytt.

Jag var trött "in the head" när min vän kom tillbaka men jag klarade det.... och det var egentligen en ära att få tillbringa dagen med dem... Jag fick chansen att vara med dem ensamma och krama dem ...och jaaa... bara vara tillsammans.. och fast jag hade hjärtat i halsgropen ibland så hade vi såå roligt tillsammans... Just löööv those kids. En eloge till min vän och mamman till dessa härliga ungar... hon gör ett såå viktigt och bra jobb hemma så jag beundrar henne verkligen.



Här har jag försökt mata twinsen... hmm... vi hade nästan hälften RUNT munnen,... på stolen ... på golvet och på kläderna... både deras och mina.... Men glada var vi.... ;)
Emma har rollen som stora syster när vi är där och fullföljer sin uppgift med bravur godkänt.... hon hade stenkoll på de två äldre kidsen... och de bara ääälskar henne...
Vi hann också leka, shoppa loss, äta lunch på Svarta katten... besöka Johan som jobbade på Eckerö.. Simma på Mariebad... Hem åkte vi med nattbåten natten till söndag..

Måndag sov jag läääänge... sen Emma åkt iväg till skolan... och nu var det bara till att börja jobba igen. Resan var ett behövligt avbrott i vardagen.

Kram till dig Albin... Saknar dig tills nästa gång vi ses... Älskar dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar