Summa sidvisningar

tisdag 9 oktober 2012

Ett år äldre...men visare?...njäää.... bara gladare.



 Så var man då officiellt ett år äldre..... 34 numera. .... och det känns inte alls annorlunda faktist. Känner mig inte direkt visare eller äldre på något vis....

 Men jag måste ärligt säga att jag är så där barnsligt förtjust i födelsedagar... det ger mig en sådär bubblig känsla i magen... och en glädje som bara kunde få mig att studsa i taket....
Och det är faktist värdefullt att få EN dag som är bara min.... Bara Annikas dag.. Då någon ser mig och uppmärksammar MIG... Det är roligt.... det behöver inte vara de stora presenterna ... bara att någon tar sig tid att SE mig ... den känslan samlar jag på.

 Jag blev uppsjungen på traditionellt vis på morgonen av Johan och Emmma.... Jätte tidigt.... men såå värdefullt. Emma hade gjort en duk med siverbroderier på åt mig med hjälp av fammo som var såå jätte fin att man nästan fick tårar i ögonen... hon är en liten estet den tjejen... och sist men inte minst fick jag ERIK SAADES nyaste skiva.... vol 2 ...och jag säger bara... WOW.... Hur kunde de veta att jag bara sååå ville ha den... kan ha att göra med att jag spelar hans låtar mest hela tiden på youtube. .. kanske jag har sagt att jag gillar honom... musiken alltså. :) Av min zonterapeut fick jag en geischa... och hur många får det då tro.... det är nog bara vi märkvärdiga.... PÅ jobbet fick jag en sång och flera varma kramar och jag är såå glad över varje kram....och kan ni tänka er att jag fick en lätt kram t.o.m av vår gårdskarl Peter och  nu undrar jag ju faktist hur många av bädden personalen som har fått det.?...  så nu klev jag FAKTIST ett pinnhål högre upp på märkvärdighetsskalan... Det värmde ...Peter.... ;)
 Min nära vän Tommy hade nästan bästa presenten när jag fick två lådor salmiak och ett underbart genomtänkt kort... jag har läst det många gånger idag... det var tanke bakom det kortet.. som avslutades med "Tack för att du finns".... du har mycket värme i dig du Tommy.... och han visste precis exakt vilken salmiak jag gillar... poäng för det Tommy...

Efter jobbet rusade jag hem, för att ställa klart till kalaset här hemma. ... samtidigt som jag slängde ihop någon föda åt resten av familjen. ... tände det sista ljuset kl 17:58 och gästerna kom... puh...jag hann.... Hade en såå trevlig kväll med familjen , mamma och pappa... syrran med sina härliga ungar.... morbror med fru och svärföräldrarna...  Jag fick presenter och blommor och kramar..( på tal om presenter så fick jag ett presentkort till g.a.r.n. butiken i Jeppis.... på en skala 1-10 var det en fullpoängare i glädje alltså på sant!!)   Mitt gudbarn Anton hade ritat en teckning till mig och han kan rita den killen... han hade ritat vår båt och oss alla i den... Skicklig pysselkille är det allt. Teckningen pryder vårt kylskåp och man blir liksom glad i hjärtat av den.
Jag har fått massor av gratulationer på facebook och ett mail av en nära vän ... små korta ord men betydelsefulla.

Ju längre dagen gick ju mer började jag uindra över varför jag inte hört av min lilla syster.... Hon glömmer ALDRIG min födelsedag... ALDRIG.... och jag hade inte hört nåt på hela dagen... kl 20:39 ringer hon äntligen... dröjsmålet visade sig ha en orsak så det var förlåtligt... Jag blev sååå glad när hon ringde eftersom hon inte hade möjlighet att komma ikväll.

Kl 21:30 ringde sen min BÄSTA vän från Åland och dagen var komplett.... Hon sjöng i telefonen som hon alltid gör... och skulle hon inte göra det hade jag blivit lite besviken... Vi pratade och skrattade som alltid...  Jag skulle som present få en middag hemma hos henne nu när vi kommer till Åland... och jag tyckte att det är ju inte mer än rätt då hon ringer så sent att jag får beställa TVÅ menyer... och det fick jag så när vi åker dit nästa vecka ska här ätas Laxsoppa ala Marianne... och en köttsås med kärlekskrydda... jag säger bara mums.

Jag har såå njutit av att för en dag.... bara en dag få stå i centrum.... få lite input som Viveka uttrycker det... och man njuter kanske mera av det när man annars tycker att man bara ger och inte ens får hälften tillbaka. Jag anser mig ibland som rätt ensam men det har visat sig att jag egentligen har rätt många vänner.  Tack alla som kom ihåg mig.... Från hjärtat Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar