Summa sidvisningar

torsdag 7 juni 2012

De röda "studsiga" sommarskorna

Köpte mig röda sommarskor idag. Är barnsligt förtjust i röda knytskor. Dels för att det just inte passar med något i min garderob.... och så är de så där härligt   " studsigt" röda... man blir bara på gott humör när man ser dom. Jag köpte dem för att komma i kontakt med min barna sida.

 Min dotter och jag var nämligen till Jeppis en vända på f.m. innan jobbet. Hon hade fått lite pengar till födelsedagen som brände i fickan. Så vi bara måste ju använda upp dem... det måste man ju.
Hon ville ha dockkläder och lite kläder till sig själv så vi tittade på det... Men jisses. Om man inte har bearbetat färdigt att ens dotter växer ifrån en blir man ju alldeles chockad när man söker kläder i storlek 134 och uppåt. Nu är vi inte längre på den gulliga BARN-sidan.... nej nej.... nu är vi på tonårssidan... och det gott folk märks. nu ser man inte någon söt volang så långt ögat når. nej.. det är uuur-ringade toppar. Shorts som i mitt tycke borde placeras tillsammans med underbyxorna under rubriken string..... konstiga t-skjotor med ena ärmen alldeles bortriven... bara trådar som hänger ... som om en krokodil bitit av den ena ärmen i en fruktansvärd kamp i Amazonas djungler.
Sen kan inte skjortan vara enfärgad eller nätt randig... Åh nej.. den ska ha ord som Kiss... LÖÖÖV eller nåt annat "tonårskt".. om det inte är ett stort ansikte tryckt på HELA tröjan.
Det som också finns massor av är det glittriga... ett helt tröjmönster kan vara fullt fullt med små glittriga paljetter så man borde ha solglasögon för att titta på den. Min dotter tyckte ju den var absolut finast men jag sa bestämt att den bländande skjortan köper jag hem den dagen grisarna börjar flyga.... min dotter satte den tillbaka till hyllan eftersom en flygande gris inte lär bevittnas i den närmaste framtiden. Och försök tvätta den där glittriga joxet sen ?! De är ju ännu barn i mitt tycke vid 8-9 års ålder... varför får de inte vara det ett tag ännu.. ? De hinner ha paljetter och strings... Med det ska sägas att ett ställe finns ordentliga barnkläder som är hela från topp till tå och de ser ut som sin ålder. ... butiken som börjar på Halpa och slutar på Halli... Tack min Gud för den affären. Amen!

Psst... nu är det annars gjort.... jag tog mod till mig och gjorde slag i saken... nu händer det.. Jag reserverade min "efterlängtade- har egentligen inte råd- Cresent Hybridcykel"  idag....  får den nästa vecka...så låt mig bara köra in den ett tag så tar vi ett race.... morbror Lasse... vad säger du nu då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar