Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2012

Stilla veckan

Så har vi då påsk veckan. och jag måste säga att alltid när den kommer har jag en innerlig önskan om att få lugna ner mig... vara stilla... ok.. kroppsligt också.. men jag menar mest andligt stilla, eftertänksam. Flera år har jag jobbat mera och då har det liksom fallit i glömska att hitta Jesus. Påske för mig innebär att hitta Jesus.... Kan låta lite religiöst... och det är det också... det ligger ett vemod över påsken och speciellt långfredagen. Människan hade livet av Jesus, tortyrliknande former, spikar upp någon som de först pryglat på ett kors. Var var amnesty och Haagdomstolen då om jag får fråga.
Ändå har min barnatro fått mig att uppfatta att han älskar mig, och faktist bär mig de gånger jag är förtvivlad.... så enkel är min tro. Jag är inte aktivt troende men min barndomstro är stark och allt som oftast ber jag i hjärtat. Tron är enkel men det enda som behövs.... Hinner jag inte till kyrkan någon av dagarna i stilla veckan har jag någonting som fattas. Jag tycker det är viktigt att min dotter också vet vad påsken handlar om.... inte de hemska detaljerna och grymheten heller men istort. Påsken är en tid för stilla eftertanke.... och ett och annat choklad ägg då jaa....



Har två vknätter bakom mig och nu har jag ledigt påsken... kan inte påminna mig om jag någonsin haft det.... Vi åker iväg till Åland för att bevittna dopet till två härliga tvilling-gossar... och vi har fått den äran att vara faddrar till en av dem. Det betyder mycket för mig. Detta innebär att jag missar den årliga påskbrasan i Purmo med föräldrarna, vilket kommer att kännas lite konstigt men nästa år får jag väl ta två bitar madeleinetårta istället...
Nu ska jag bara reda upp vaket... med sovandet då ja... sov sämre dagtid denne gång så dagen mellan vaket sov jag endast 4 timmar... och det känns alldeles för lite när man ska en natt till. Så efter kvällsmaten meddelade jag åt familjen att om det ska gå att prata med mig så går jag och sova en stund nu... och ingen väcker mig... om inte

1. Huset brinner.
2. Ryssen kommer. eller
3. OM Erik saade eller Alexander Lycke kommer hit.

.... ingen väckte mig.

Nu ska väl det handlas lite och kanske dammsugas...mer gör jag inte idag... just LÖÖV "stilla" veckan.

ok... här har jag hittat den ultimata kombinationen... Kolla in Judas.... jepp... the one and only Alexander Lycke.... ;)

1 kommentar:

  1. Undrar bara i mitt stilla sinne vad Erik Saade debiterar för hembesök?Autograferna var ju inte direkt gratis ;)

    SvaraRadera