Summa sidvisningar

lördag 27 juli 2013

Hälsningar från ön.... Semestern börjat!

Hälsningar från Råholmen...

Semestern har ÄNTLIGEN börjat och jag sitter i min faffas stuga och tittar ut och ser min dotter och min man spela ett mycket allvarligt badminton set.... Har fått spendera tre underbara dagar med min familj i solen och värmen i vår nya stuga.....Kan inte förstå att jag får vara borta från jobbet i fyra veckor... DET känns underbart. Jag har bara fått vara ute i solen,... ta i kaffekopp i solen på terassen och sen...jaa.... vad göra sen...jaaa...fortsätta ta dagen som den kommer utan några som helst planer.... jag läser bok, simmar då jag får för varmt, badar bastu, äter gott,  njuter med fötterna dinglandes i vattnet från bryggan... verkligen har tid att lyssna vad min dotter pratar... tar en öl om jag känner för det och har INGEN tid att passa... som alls.

Jag älskar livet just nu.... :) Man blir så där härligt omedveten om civilisationen också.... jag bryr mig inte direkt om nyheter... som alls... inte ens vad som händer i den egna staden.... nyheter här på holmen är om villagrannen fått en jätte sticka under nageln och sjukskötern på holmen ska assistera i borttagandet.... DET är nyheter här.... jag bryr mig inte så mycket i Jeppisdagarna som pågår för fullt... ej heller tåg olyckor ute i världen fast det också är en tragedi  men såå långt bort från min verklighet just nu.

Jag bara sååå behöver stillheten, gemenskapen med min familj, och ledigheten utan måsten och tidhållning..... Kommer tillbaka till slutet av augusti ungefär...;) Har skaffat internetmäjlighet nu till villan så jag ska försöka uppdatera er så smått emellan så ni vet  att jag inte dött.... jag bara lever livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar